וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסונים נגד שפעת החזירים - החל מנובמבר

נעמה טלמור

12.10.2009 / 20:11

לדברי משרד הבריאות, החיסונים נגד המחלה נמצאו יעילים וחלקם יינתן כבר בחודש הבא. הראשונים לקבלם יהיו הצוותים הרפואיים ואלה שנמצאים בקבוצות הסיכון

מתן החיסונים נגד שפעת החזירים יחל כבר בחודש נובמבר, והראשונים לקבלם יהיו צוותיים רפואיים ואלה שנמצאים בקבוצות הסיכון ושגילם נע בין שלוש ל-65. כך החליט היום (שני) הצוות לטיפול במגפות, המייעץ למשרד הבריאות.

בדיון שקיים ההצוות הוצגו נתונים המעידים על יעילות החיסונים ובטיחותם. בנוסף, הוצגה מדיניות החיסונים בעולם. תרכיבי החיסון נמצאו בטוחים ויעילים. בשלב הראשון יקבלו את החיסונים הצוותים הרפואיים וכן קבוצות הסיכון על פי הפירוט הבא: מבוגרים וילדים בגילאי 10-65 יקבלו מנת חיסון אחת, ילדים בגילאי 3-9 יקבלו שתי מנות חיסון. בנוגע לנשים בהיריון ולילדים בני חצי שנה עד 3 יתקיים דיון נוסף.

לפני כשבועיים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "ישראל מקדימה את רוב מדינות העולם ברמת ההיערכות לשפעת החזירים", בישיבת הממשלה שדנה בין היתר גם בנושא המגפה. לדבריו, "אנו במצב שנוכל לחסן את כל האוכלוסייה ובראש ובראשונה את קבוצות הסיכון". על פי המידע שנמסר לשרים, החודש תקבל ישראל 350 אלף חיסונים נגד השפעת. בחודש נובמבר תקבל ישראל מספר דומה של חיסונים כאשר עד מרץ 2010 תקבל ישראל סך הכול שני מיליון ושלוש מאות אלף מנות חיסון.

עוד נמסר לשרים, כי יש אפשרות שהחל מינואר 2010 תקבל ישראל עוד שמונה מיליון מנות חיסון. העלות של רכישת החיסונים תגיע לסדר גודל של 450 מיליון שקלים. בישראל נמצאים מיליון ורבע אנשים בקבוצות הסיכון למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully