וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייפמן: "העונש שקיבלתי - כמו מאסר עולם"

12.10.2009 / 19:11

לטענת איש העסקים אלי רייפמן, אין באפשרותו למלא אחר צו בית המשפט ולהעביר את מניותיו בחברת אמבלייז מהכלא. עורך דינו: "רייפמן נשבר בכלא, הוא לא רוצה להיות שם"

"הצו נגדי משמעותו מאסר עולם". כך אמר היום (שני) איש העסקים אלי רייפמן במהלך דיון בבקשתו לעכב את עונש המאסר שנגזר עליו בגין ביזיון בית המשפט. רייפמן נדון ל-45 ימי מאסר ועוד יומיים על כל יום שלא יקיים את הצו להעברת מניותיו בחברת אמבלייז לידי עו"ד איתן.

פרקליטו, עורך הדין דורון אפיק, אמר בדיון כי אינו יודע אם רייפמן יוכל לצאת ממאסר ושאל מה הוא צריך לעשות כדי שזה יקרה. על כך השיב השופט אשר גרוניס: "פשוט מאוד. הוא צריך רק לקיים את הצו".

עו"ד אפיק הסביר שהוא אינו יכול להעביר את המניות מהכלא, והוסיף שרייפמן "נשבר בכלא והוא לא רוצה להמשיך לשבת שם. הנשיאה, דורית בייניש, אמרה כי "המפתח בידיו". ועל כך השיב עו"ד אפיק: "פשוט כאן אני לא רואה את המפתח הזה. אנו לא יודעים איפה המפתח ואנו לא יודעים באם הוא קיים". "אנשים משוכנעים שמניות זה משהו שקובעים בטלפון, ומחר בבוקר צריך להעביר למנהל המיוחד ותוך שלוש דקות אפשר להעביר את המניות", אמר רייפמן בדיון. "המניות הללו, עשרות רבות של עסקאות ושרשורים מורכבים במשך שנים", הסביר, "השרשור הנו סודי. מדובר בעסקאות בלחיצות יד. זה דבר שבשגרה".

רייפמן הוסיף, כי "זה הליך שייקח זמן, זה יסתיים וזה יקרה. הטענה שלי שאין שום כוח ביקום הזה שיודע להעביר את המניות האלה מתוך בית הכלא. אני נמצא בכלא, ואין שום סיכוי שאוכל להעביר את המניות. על פי הצו הנוכחי זה מאסר עולם. לא תועבר אף מניה".

בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את עתירתו של רייפמן לנהל משפט חוזר בעננינו. השופט חנן מלצר הבהיר כי רייפמן יוכל להשתחרר ממאסר כשיעביר לידי נושיו מניות, כפי שהורה לו בית המשפט. "רק מאסר המבקש, על כל הכרוך בכך, יכול לסייע בשינוי מערך האיזונים הפנימי המדריך אותו, שלפיו אינטרסים אחרים ועלומים שלו גוברים על השיקול של הצורך בקיום הצו השיפוטי. נדגיש כי הדברים תקפים במיוחד, כאשר המפתח ליציאה מהכלא מצוי כל העת בידיו של המבקש, אם רק יציית לצו השיפוטי", כתב מלצר.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי ריפמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully