וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: מפעל הפיס ימשיך זמנית בלוטו החדש

גלעד גרוסמן

12.10.2009 / 17:11

בג"ץ הוציא צו ביניים המאפשר את קיומן של הגרלות מפעל הפיס בשיטה החדשה. מטעם המדינה נטען כי השינויים בשיטת ההגרלה מהותיים. הדיון בנושא נקבע לנובמבר

בג"ץ הוציא היום (שני) צו ביניים נגד שר האוצר, המתיר למפעל הפיס להמשיך לקיים את הגרלות הלוטו בשיטה החדשה. הצו הוצא במסגרת עתירה, שהגיש מפעל הפיס נגד שר האוצר, שהורה להמשיך לקיים את הגרלות הלוטו בשיטה החדשה, עד להחלטה בנושא של ההרכב, שדן בעתירה שהגיש.

לפני כשבוע עתר מפעל הפיס לבג"ץ , באמצעות עורכי הדין פרופ' רון שפירא ורנאטו יאראק, בדרישה שלא יאפשר למשרד האוצר להפסיק את שיטת ההגרלות החדשה של הפיס, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר.

לפי השיטה החדשה, יש לנחש שישה מתוך 37 מספרים, ובנוסף מספר אחד מתוך שמונה כדי לזכות בפרס הראשון בהגרלה. זאת בניגוד לשיטה בעבר, שבה היה צריך לנחש שישה מתוך 34 מספרים ואחד מתוך 10. שינוי השיטה הקטין את סיכויי הזכייה בפרס הראשון בכ-30%, והוא עומד כיום על 1 ל-18.5 מליון.

במפעל הפיס טענו כי שינוי השיטה יוביל, בלית ברירה, להפסקת ההגרלות למספר חודשים, והוסיפו ששינוי השיטה "תמנע הכנסות בשווי מאות מיליוני שקלים, לא רק מן האוצר אלא גם מן השלטון המקומי, המשווע למימון זה".

מנגד, בתגובה שהוגשה אתמול מטעם המדינה נטען, שהשינויים שביצע מפעל הפיס בשיטת ההגרלה החדשה הם מהותיים, והובילו לכך שסיכויי הזכייה קטנו. "מה שנקרא בעתירה 'הקטנה מזערית בסיכויי הזכייה התיאורטיים בפרס הראשון', הוא למעשה הקטנה משמעותית בסיכויי הזכייה", נטען בכתב התגובה.

באוצר טענו גם כי במפעל הפיס ידעו מזה זמן רב על הנחיית האוצר להשיב את ההגרלות למתכונת הישנה, אולם לא פעלו בהתאם.

השופט יורם דנציגר קבע שהעתירה תובא לדיון בפני הרכב בבית המשפט העליון עד ה-15 בנובמבר, ועד שההרכב יקבל החלטה בנידון תתאפשר המשך מכירת הכרטיסים במתכונת הנוכחית. במפעל הפיס ברכו על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully