וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מתגונן: "הכותל אינו אולם אירועים"

עומר רבין

12.10.2009 / 15:24

הרב שמואל רבינוביץ' אמר לוואלה! חדשות, כי מניעת טקסי קבלת פנים לעולים בכותל נועדה לצמצם את מספר האירועים במקום ולא קשורה לסוגיית ההפרדה. טוען: "מנהלים נגדי מסע הסתה"

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', הגיב אחר הצהריים (שני) בשיחה עם וואלה! חדשות לטענות הקשות שהפנו חברי הכנסת ובכירים בקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית נגד החלטתו התקדימית שלא לאפשר קיום טקסי קבלת פנים לעולים חדשים ברחבת הכותל המערבי. "מדובר במסע הסתה פרוע שמנהלים נציגים של קבוצות קטנות ושוליות בסוכנות היהודית. נציגים אלה מונעים משיקולים פוליטיים ועושים שימוש ציני בכותל המערבי ובקדושתו של המקום למטרה זו", אמר הרב.

רב הכותל טען, כי ההחלטה שלא לאפשר את קיום האירוע אינה נובעת מסוגיית ההפרדה, אלא מהשאיפה לצמצם את מספר האירועים המתקיימים בכותל. לדבריו, "הכותל המערבי אינו אולם אירועים, ולכן התקבלה החלטה עקרונית שלא לאפשר קיומם של אירועים שאינם אירועי תפילה במקום זה. ציבור המאמינים המגיע לכותל כדי להתפלל, ללמוד ולהתרגש אינו מעוניין לשמוע נאומים של חברי כנסת, שרים ורבנים, ועל כן הוחלט לצמצם ולא לאשר אירועים שאינם אירועי תפילה בהגדרה". רב הכותל טען, כי גם אם היה מוסכם על כל הצדדים כי האירוע יתקיים תוך הפרדה מלאה, "מקומו אינו בכותל והוא לא יתקיים כאן".

לדבריו, הוא מצוי בקשר ובהידברות עם אנשי הסוכנות היהודית במטרה לנסות ולמצוא פתרון חלופי לקיום הטקס מחוץ לרחבת הכותל באופן שישביע את רצון שני הצדדים. "מרבית העולים החדשים המגיעים בעוד יומיים הם בעצמם חרדים המעוניינים בהפרדה. על כן, ברור שמה שעומד לנגד עינינו היא לא סוגיית ההפרדה שהוכרעה על ידי בג"ץ, אלא, השמירה על אופיו של הכותל ועל חוויית המתפללים והמבקרים בו", אמר הרב.

"הכפייה מסכנת את מעמד הכותל"

האיגרת ששלח רב הכותל לסוכנות היהודית המבקשת לאסור את קיום טקס קבלת הפנים לעולים חדשים ברחבת הכותל עוררה הדים במערכת הפוליטית ובקרב הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות.

"לא נשלים עם הפיכת הכותל לנחלתו הבלעדית של זרם קיצוני ביהדות", אמר חבר הכנסת ניצן הורוביץ שהוסיף כי "תהליכי הכפייה ברחבת הכותל כולה, מסכנים את מעמדו של הכותל כמקום מאחד עבור העם היהודי כולו, על כל גווניו".

השרה לקליטת העלייה סופה לנדבר אמרה בתגובה להחלטת רב הכותל כי אינה "יכולה אלא להביע תהיה, וזאת בלשון המעטה, על האיגרת אשר שיגר רבה של הכותל המערבי שמואל רבינוביץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully