וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוסטרים נמאס לחפש את האוצר הנאצי

במשך עשרות שנים צללו מחפשי אוצרות באגם טופליץ באוסטריה, בחיפוש אחרי מטילי זהב שטמנו בו הנאצים. כעת קוראים מומחי טבע להפסיק את הצלילות המזיקות לאגם

מומחי טבע דורשים לאסור את הצלילה באגם טופליץ באוסטריה, שנחשב למקום קבורתו של אחרון האוצרות הגדולים של הנאצים ממלחמת העולם השנייה.

באביב 1945, זמן קצר לפני נפילת המשטר הנאצי בגרמניה, חיפשו הנאצים מקום מחבוא מושלם עבור אוצרותיהם הגדולים – יהלומים וזהב בשווי מיליונים, חפצי אמנות גנובים ומסמכים המפרטים את שאר מקומות המסתור. על פי האגדה, עשרות ארגזים של המטען הסודי הועברו מגרמניה לאגם קטן ועמוק במרומי האלפים האוסטריים והושלכו שם לעומק של יותר מ-100 מטרים, זמן קצר לפני שכוחות הברית השתלטו על גרמניה.

במשך שנים הגיעו למקום מחפשי אוצרות מכל רחבי העולם כדי לצלול ולנסות לאתר את המטמון. ביולי 1959 הצליח צוות חיפוש במימונו של השבועון הגרמני "שטרן" לשלות ממימי האגם תיבות ובהן שטרות כסף מזויפים בסכום של 72 מיליון לירות שטרלינג וכן מסמכים סודיים של האס.אס הנוגעים לשיטות ייצור הכסף המזויף. מבצע החילוץ הופסק בעיקר בשל החשש מפני מה שעלול להתגלות במסמכים שחולצו, כשארגזים רבים עדיין מצויים על קרקעית האגם. ב-1963 יזמה ממשלת אוסטריה מבצע נוסף למשיית הארגזים, שנחל הצלחה חלקית וספג ביקורת על עלותו הגבוהה. בשנת 2000 התנהל מבצע חילוץ נוסף, שכלל שימוש בטכנולוגיות חדישות לאיתור הארגזים הנותרים. גם במבצע זה חולצו ארגזים רבים ובהם שטרות מזויפים.

עד היום ממשיכים להגיע מחפשי אוצרות לאגם, בחיפוש אחר המטמון האמיתי שהם מאמינים שעוד קבור שם – ארגזים מלאים במטילי זהב. מספר צוללנים אף נהרגו במהלך החיפושים, כאשר הסתבכו בצמחייה הסבוכה שבקרקעית האגם. "מדי שנה אנחנו תופסים לפחות 10 צוללנים שמגיעים לפה בשאיפה למצוא את המטמון הנאצי, אף שחל איסור על כך", סיפר דובר מטעם הרשויות המקומיות, ברנרד זראגל, לרשת ABC.

כעת קוראים מומחי טבע לממשלת אוסטריה לאכוף את האיסור על כל צלילה עתידית, בשל חשש מפגיעה אקולוגית באגם. "מדובר בסביבה אקולוגית רגישה מאוד, והצלילות הרבות פשוט משמידות אותה ומונעות מהחיות להמשיך לחיות סביב לאגם", אמר זראגל, שהוסיף כי בעתיד תתכן חריגה מהאיסור "במקרה שיוצגו לנו תוכניות מפורטות וצילומים תלת מימדים של תחתית האגם, שיוכיחו כי אין עוד אוצר נאצי אבוד הקבור שם. במקרה כזה נסכים שיצללו בכדי שהמסתורין האופף את האגם יוסר סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully