וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 6% במספר המפוטרים החדשים במשק

עומר רבין

12.10.2009 / 13:24

סימנים ראשונים של יציאה מהמיתון? מנתוני המוסד לביטוח לאומי עולה כי בספטמבר חלה ירידה קלה של 1% בדורשי קצבת אבטלה . בנק ישראל מעריך כי האבטלה דווקא צפויה לעלות

על רקע העלייה החדה שרושמים מדדי המניות בחודשים האחרונים - נראה שגם שוק התעסוקה הישראלי מצליח לצאת מהמשבר. מנתוני המוסד לביטוח לאומי שפורסמו היום (שני) עולה כי בחודש ספטמבר חלה ירידה משמעותית של 6% במספר המובטלים החדשים המצטרפים למקבלי הקצבאות ביחס לחודש הקודם (אוגוסט). כמו כן מצביעים הנתונים על ירידה של אחוז אחד בתובעי קצבת אבטלה בפעם השניה או יותר (תביעות המשך) - נתון המצביע על שיפור מסויים בביקוש לעובדים במשק.

בסך הכל התקבלו בחודש ספטמבר בסניפי הביטוח הלאומי17,000 תביעות חדשות לדמי אבטלה לעומת 18,000 בחודש אוגוסט. מדובר על נתון הנמוך ב-15% מזה שנרשם בשיא המשבר בחודשים פברואר-אפריל 2009 אך גבוה ב-20% ביחס לחודשים המקבילים בשנה שעברה.

בתוך כך, העריכו היום בבנק ישראל כי רמת האבטלה בישראל דווקא תעלה בחודשים הקרובים ותגיע בשנה הבאה ל-8.3% - זאת לעומת 7.9% אבטלה כיום. מדובר בנתונים גבוהים מאוד ביחס ל-5.9% אבטלה בלבד שנרשמו בישראל לפני פרוץ המשבר הכלכלי ביולי 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully