וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאה שיגרה 5 טילים לטווח קצר"

אף שבשבועות האחרונים אותתה המדינה הקומוניסטית על נכונותה לחזור למו"מ על תוכניתה הגרעינית, לפי הדיווחים היא ביצעה היום ניסוי טילים נרחב

צפון קוריאה שיגרה היום (שני) חמישה טילים לטווח קצר מחופה המזרחי והכריזה על האזור כעל סגור לכלי שייט בין 10 ל-20 באוקטובר. כך דיווחה סוכנות ידיעות בדרום קוריאה בהסתמך על מקור ממשלתי במדינה. צפון קוריאה לא הגיבה לפרסום, ועדיין לא ברור האם השיגור היה חלק מתרגיל צבאי נרחב.

"רוסיה מבולבלת בעקבות שיגור הטילים האחרון על ידי צפון קוריאה", כך הגיב מקור במשרד החוץ הרוסי לדיווחים מקוריאה. בסוכנות ידיעות רוסית דווח, כי השיגור הוגדר על ידי משרד החוץ הרוסי כבעל עיתוי בעייתי "כאשר נעשים מאמצים לחדש את השיחות הרב-צדדיות על בעיית הגרעין הצפון קוריאני".

השיגור, הראשון מזה שלושה חודשים, הגיע לאחר שמנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג איל, אמר בשבוע שעבר כי פיונגיאנג מוכנה לשוב לשיחות הרב-צדדיות על פירוקה מגרעין - אך הדגיש כי הדבר תלוי בהצלחת המגעים עם ארצות הברית. "השיחות צריכות להפוך את היחסים העוינים בין צפון קוריאה לארצות הברית לשלווים", אמר קים לראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית.

בתגובה לדברים אלה אמר דובר מחלקת המדינה בארה"ב איאן קלי, כי ארצו תהיה מוכנה לחידוש השיחות עם צפון קוריאה, אם זו תחזור לשיחות עם שש המעצמות לגבי פירוקה מנשק גרעיני. קלי הוסיף, כי המטרה חייבת להיות סוף מוחלט לנשק הגרעיני של פיוניאנג. "אנחנו ושותפינו בשש המעצמות רוצים שצפון קוריאה תשתתף בדיאלוג שיוביל לפירוקה הסופי והמוחלט מנשק גרעיני על ידי צעדים בלתי הפיכים", אמר קלי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully