וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין שמן זית לפצצות זרחן בעזה?

ניר יהב

12.10.2009 / 13:21

לטענת חקלאים פלסטינים פצצות הזרחן הלבן שהטיל צה"ל במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' בעזה ופגיעות המתנחלים בעצי הזית בשטחים הן הגורם העיקרי לירידה החדה ביבול הזיתים

ברשות הפלסטינית נערכים לקראת עונת המסיק אשר אמורה להיפתח בימים הקרובים ומביעים אכזבה לנוכח היבול הדל שצפוי להניב המסיק. חקלאים פלסטינים בגדה סיפרו לוואלה! חדשות כי בשל חששם מחיכוכים עם מתנחלים, כפי שאירע בשנים שעברו, הם ירדו מוקדם יותר להתחיל למסוק את עצי הזית שבשטחיהם.

אחד החקלאים המתגורר בכפר בורין שליד שכם סיפר לוואלה! חדשות כי היבול השנה לא יהיה מספיק, לא מעט משום שהכפר איבד 30% מעצי הזית שלו לאחר שמתנחלים פגעו בהם: "מתנחלים מיצהר ומהתנחלויות בסביבה שרפו לנו חלק מהעצים, כרתו חלק מהם ואף הרעילו את העצים במטרה שיתייבשו ולא יניבו יבול. עצים רבים הלכו לאיבוד".

גם ברצועת עזה נערכים לקראת עונת המסיק הדלה ומאשימים את ישראל בפגיעה ביבול. לטענת חקלאים מהרצועה, "פצצות הזרחן הלבן שהטיל צה"ל במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' בעזה הן הגורם העיקרי לירידה החדה וחסרת התקדים ביבול הזיתים באדמות שנפגעו מאש צה"ל". חקלאים מעזה סיפרו גם שהיבול הדל נובע מכמות העצים המועטה שנשארה ברצועה, וזאת לאחר שצה"ל הרס שטחי חקלאות ועצים.

אתמול אמר ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד כי העם הפלסטיני "חי זמן רב על הארץ הזו ובכוונתו לעמוד בפני הכיבוש עד להשגת החירות". הוא מחה על כך שמתנחלים כרתו 150 עצי זית בכפר דיר עמאר בסמוך לרמאללה ואמר כי הוא מביע הזדהות עם הפלסטינים הנאלצים להתמודד עם "טרור המתנחלים".

משרד החקלאות של חמאס ברצועת עזה מסר כי ישראל הרסה 8,784 עצי זית במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה וגרמה בכך לירידה דרסטית ביבול של מסיק הזיתים השנה. באשר לטענה לפיה פצצות הזרחן גרמו גם הן לירידה ביבול, מהמשרד נמסר כי "אין מחקרים המאששים טענה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully