וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לקלינטון: לא נדון בזכותנו לגרעין

דובר משרד החוץ האירני ענה למזכירת המדינה של ארה"ב ואמר כי אין מה לדון על זכויות הגרעין של מדינתו. אחמדינג'ד: כשלון שיחות הגרעין יפגע במערב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

דובר משרד החוץ האירני, חסן קשקווי, אמר היום (שני) כי טהרן מסרבת לדון על "זכויותיה הגרעיניות" עם המערב.. "כבר הודענו כמה פעמים שאין לנו מה לדון על כך", אמר קשקווי במסיבת עיתונאים. "נמשיך את פעולותינו בתוך המסגרת של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני וכללי הסוכנות לאנרגיה אטומית", אמר קשקווי.

דברים אלה מגיעים אחרי דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אתמול בבריטניה, שאמרה כי "הקהילה הבינלאומית לא תמתין ללא סוף לאירן על מנת שזו תראה כי היא מוכנה לעמוד בהתחייבויתיה". שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד הוסיף שלאירן לא תהיה הזדמנות טובה יותר ליצור קשרים עם הקהילה הבינלאומית.

גם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שלח אתמול רמז למדינות המערב לקראת המשך המגעים בין אירן לשש המעצמות שיתחדשו בשבוע הבא. אחמדיניג'ד אמר כי כשלון שיחות הגרעין בווינה בשבוע הבא יפגע יותר במערב מאשר באירן, כך דווח הטלוויזיה האירנית.

ארצות הברית, רוסיה, וצרפת ייפגשו עם אירן ב-19 באוקטובר בניסיון להשיג שיתוף פעולה לגבי תהליך העשרת האורניום של אירן. על הפרק הצעה לשלוח את האורניום האירני להעשרה מחוץ למדינה. הנשיא אחמדינג'ד אמר כי הוא רואה בשיחות מבחן ל"שיתוף פעולה פורה עם המערב בעתיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully