וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה מאשרים: התרגיל בוטל בגלל עזה

בראיון לרשת CNN, הודה שר החוץ הטורקי כי ביטול התמרון האווירי המשותף עם ישראל נבע מביקורת על פעולות ישראל בעזה. "שיפור בעזה יוביל לשיפור ביחסי ישראל וטורקיה"

"אנחנו מקווים לשיפור במצב ברצועת עזה ולחזרה לדיאלוג בערוצים דיפלומטיים, שישפר במקביל גם את המצב בין טורקיה לישראל", כך אמר אמש (ראשון) שר החוץ הטורקי אהמט דבוטוגלו בראיון לרשת CNN כשנשאל מדוע ביטלה ארצו את השתתפותה בתרגיל הצבאי המשותף עם ישראל ונאט"ו. "במצב הנוכחי ברור שאנחנו מבקרים את גישתה של ישראל", אמר דבוטוגלו.

דבריו של דבוטוגלו נאמרו בסתירה להתבטאות קודמת שלו בנושא, שהסבירה את ביטול התמרון כעניין טכני, ולא דיפלומטי. דבוטוגלו אמר כי ארצו תערוך במקום התרגיל המבוטל "תרגיל צבאי לאומי, לאחר התייעצות עם כל המפלגות".

בתרגיל היו אמורות להשתתף גם ארה"ב, איטליה, הולנד ועוד מדינות מנאט"ו. אך בניגוד לשנים קודמות, התעכבו הטורקים בפתיחת שיחות הכנה לתרגיל עם חיל האוויר הישראלי. במשרד החוץ ציינו כי לפני כמה ימים פנו גורמים בצבא טורקיה במפתיע לגורמים בצה"ל, ואמרו שהם אינם מעוניינים שמטוסים ישראליים ישתתפו בתרגיל, בשל פעילות ישראל בעזה.

גורמים בכירים במשרד החוץ אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי "ההחלטה לבטל את ההשתתפות הישראלית בתמרון בטורקיה לא הייתה החלטה ישראלית וישראל מצרה על כך. יחד עם זאת חשוב שנראה את התמונה השלמה, מהפרספקטיבה הביטחונית והמדינית הרחבה. טורקיה היא נדבך חשוב ביותר באגן המזרחי של ברית נאט"ו, היא קשר חשוב מעין כמותו בין מזרח למערב, היא בעלת מיקום גיאופוליטי משמעותי ביותר בכל הנוגע לאירן. טורקיה מתדפקת על שערי האיחוד האירופי, היא אחת המדינות המוסלמיות שהכירו בישראל מיום הקמתה. כל אלו נתונים שלא השתנו ואיננו מעריכים שיחול מפנה אסטרטגי בדיאלוג הביטחוני והמדיני האינטימי מאוד שקיים בין אנקרה לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully