וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הורחקו מהגדה מטעמים בטחוניים

יהושע בריינר

12.10.2009 / 9:28

מערכת הביטחון הוציאה צווי הרחקה מהגדה למשך חצי שנה לשני פעילי ימין. הצווים הוצאו בשל "מעורבות בפעילות אלימה ובלתי חוקית ולאור הסיכון הממשי לביטחון ולסדר הציבורי"

אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, הוציא הבוקר (שני) צווי הרחקה לשני פעילי ימין, עקיבא הכהן ואריאל גרונר. על השניים נאסר להיכנס לשטחי יהודה ושומרון במשך חצי השנה הקרובה, מלבד אריאל, בשל "מידע בדבר מעורבות השניים בפעילות אלימה ובלתי חוקית ולאור הסיכון הממשי הנשקף ממנה לביטחון ולסדר הציבורי".

"לאחר שעיינתי בחומר הביטחוני שהצטבר נגד השניים, אני סבור כי הדבר הכרחי בשל טעמי בטחון החלטיים", כתב שמני בצווי ההרחקה, "הנני מצווה בזאת כי הנידון יהיה תחת פיקוח מיוחד". הצו חולק לשניים בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, בשעה שבמקום נערך דיון בעניינו של חברם. השניים זכאים לערער עליו.

גרונר, נגדו כבר הוצאו בעבר צווי הרחקה, טוען שהשימוש בצווים נעשה באופן מעוות."אני לא יודע על מה קיבלתי את זה, אבל העובדה היא שכל פעם שרוצים לפנות מאחזים בצורה רחבה, מתחילים בגירוש חלק מהתושבים בצורה 'אלגנטית', על ידי צווים שמיועדים רק למחבלים שהם פצצות מתקתקות. זהו נוהל ששייך למשטרים אפלים", ציין גרונר, הידוע כפעיל של ארגון 'חוננו' המסייע לאסירים יהודים, רובם מהגדה.

על פי חוק, צווי הרחקה אינם מפרטים את סיבות ההרחקה ואינם מחויבים לעשות זאת. אין גם חובה חוקית לאפשר לאישיות המורחקת לראות את החשדות נגדו. בשנים האחרונות חולקו צווי הרחקה לפעילי ימין מרכזיים לקראת עונת מסיק הזיתים בגדה, אולם נראה כי הפעם מדובר במקרה שונה שכן עונת המסיק כבר החלה.

בימין הזדרזו לגנות את הוצאת הצווים. חבר הכנסת מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי אמר שהוא מגנה את הצווים המנהליים ש"יצאו כנגד פעילי ימין ללא משפט. מדובר במשטרת מחשבות, ומוזר לשמוע שרק נגד פעילי ימין יוצאים צווים שכאלה. לא שמענו על צווים מנהליים כנגד אנשי השמאל בבילעין וניעלין שזורקים אבנים על חיילים".

פעיל הימין איתמר בן גביר טען שהמערכת מפלה לרעה את חבריו: "בוקר טוב אירן. עונת הציד נגד פעילי הימין והמתיישבים החלה. מדהים לחזות בצביעות של אנשי השמאל ואבירי זכויות האזרח שרואים שהממשלה מוציאה צווים ללא משפט כנגד פעילי הימים והם שותקים. כנראה שבישראל רק למחבלים יש זכויות".

תנועת נאמני ארץ ישראל תקפה אף היא את חלוקת צווי ההרחקה. "אנו דורשים ממשלת ישראל, שהלוא היא ממשלת ימין, להפסיק מיד את השימוש הקלוקל בכלים שאינם דמוקרטיים, אשר מזכירים תקופות חשוכות", אמרו בתנועה.

ארגון 'בצלם' יצא כנגד צווי ההרחקה שחלוקו היום לשני פעילי הימין מיצהר, האוסר עליהם להיכנס לשטחי יהודה ושומרון בחצי השנה הקרובה. "ראוי לנקוט בצעדים מנהליים רק כאשר אין סיכוי למיצוי הליכים פליליים כנגד מתנחלים אלימים", אומרים בארגון, "הימנעות הרשויות מאכיפת החוק כנגד מתנחלים שפוגעים באורח קבע בפלסטינים היא שורש הבעיה וצווי הרחקה למספר קטן של מתנחלים לא יפתרו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully