וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה, יד ראשונה מהממשלה: גשר וקו רכבת

בכדי לכסות על גרעונות ממשלת בריטניה, צפוי להכריז ראש הממשלה גורדון בראון על מכירת חיסול של שלל נכסי ממשלה בשווי של 4.8 מיליארד דולר

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, צפוי להכריז היום (שני) על מכירה של נכסי ממשלה שונים, כדי לכסות את הגירעון התקציבי שהתרחב בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

בצעד שעשוי לשלשל לקופת המדינה כ-4.8 מיליארד דולר יוצעו למכירה בין היתר קו הרכבות סי.טי.אר.אל (Channel Tunnel Rail Link), המחבר בין לונדון למנהרה שמתחת לתעלת לה-מאנש, פרויקט דרטפורד, הכולל מנהרה וגשר מעל נהר התמזה, ומניות המדינה בתאגיד האורניום האירופי "אורנקו". בראון צפוי להודיע על מכירה נוספת, של נכסים בשווי של 20 מיליארד דולר, שתתבצע במועד מאוחר יותר. ממשלת בראון מתכוונת להשתמש בכסף שיגוייס ממכירת הנכסים, כדי לכסות על הגירעון וכדי להעניק תמריצים לפעילות כלכלית במשק.

ההחלטה על מכירת הנכסים נועדה על מנת לספק מענה לטענות האופוזיציה, כי רק קיצוץ משמעותי בהוצאה הממשלתית על רווחה יכול לכסות על הגירעון התופח בתקציב המדינה. בין המהלכים שהציעו השמרנים: העלאת גיל היציאה לפנסיה, קיצוץ בקצבאות למעוטי יכולת והקפאה של העלאות שכר במגזר הציבורי.

נושא הגירעון התקציבי צפוי לתפוס מקום חשוב במערכת הבחירות בבריטניה, שתיערך באמצע 2010. כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון השני של 2009 ב-5.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ההתכווצות הגדולה ביותר מאז החל איסוף הנתונים ב-1955. קרן המטבע הבינלאומית מעריכה, כי כלכלת בריטניה לא תשוב לצמיחה עד לשנה הבאה, וגם אז בשיעור מצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully