וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המס הירוק הצניח את הייבוא האישי ב-43%

דניאל שמיל

12.10.2009 / 8:15

מחירי המכוניות עלו ומספרם של המייבאים כלי רכב לארץ הצטמק כמעט בחצי - זאת גם על רקע החלטת המכס לבדוק את החשבוניות של מכוניות מייבוא אישי כדי למנוע העלמת מס

בעוד יבואני הרכב לוחצים על משרד התחבורה להטיל מגבלות על היבוא האישי, נראה שדווקא רשות המסים הביאה לירידה בכמות המכוניות הנכנסות לישראל בדרך זו. מתווכים העוסקים ביבוא אישי מדווחים כי מאז החלת המיסוי הירוק באוגוסט, חלה ירידה בביקוש למכוניות מיבוא זה.

נתוני משרד התחבורה מאששים טענה זו: במאי וביוני הוגשו 300 בקשות, אך בספטמבר הוגשו 162 בקשות בלבד. המתווכים טוענים כי ההאטה ביבוא האישי נובעת מהחלת המיסוי הירוק, שגרמה להעלאת מחירי המכוניות.

הירידה בולטת גם בהשוואה ליבוא הסדיר: מספר המסירות של כלי רכב החדשים בספטמבר ירד ב-35% לעומת יולי, שהיה חודש שיא. ביבוא אישי מדובר בירידה של 43% בספטמבר בהשוואה ליולי (חודש לפני כניסת המיסוי הירוק לתוקף).

לפי השיטה החדשה, המיסוי הבסיסי הוא 90% מערך המכונית, ועל סכום זה ניתנות הנחות בהתאם לדרגת הזיהום של הרכב. אם יבואן המכונית לא יכול לספק נתוני זיהום, מוטל על המכונית מס בשיעור מירבי. ליבואנים אישיים קשה לספק נתונים מדויקים, שכן הדגמים הפופולריים ביבוא אישי לרוב לא מיובאים גם ביבוא סדיר, והיצרן לא מפרסם את נתוני הזיהום המלאים שלהם. בנוסף, מרבית המכוניות ביבוא אישי הן רכבי שטח ודגמי יוקרה, שממילא נקנסים בשיעור המס המירבי. לכל אלה יש להוסיף גם את הידלדלות המלאי בארה"ב, שמקשה להשיג מכוניות יוקרה בהנחה משמעותית.

ל-TheMarker נודע גם כי באחרונה החמיר המכס את בדיקת החשבוניות של מכוניות מיבוא אישי בנמלים. המכס בודק את מחיר המחירון של המכוניות על פי מחירונים אמריקאיים, ואם המחיר בחשבונית נמוך במידה ניכרת - הוא מבקש הוכחות נוספות לכך שהמחיר שהמופיע על החשבונית הוא אכן זה ששולם, כמו אישורים על פעולות בנקאיות ועל העברת הכסף לארה"ב. אירגון מתווכי היבוא האישי החל לפעול בעניין זה מול רשויות המכס.

"הקונים עדיין בהלם", אמר אחד המתווכים, "אבל צריך לזכור שגם היבואנים הסדירים העלו מחירים והפער לטובתנו רק גדל. אני מאמין שהלקוחות יחזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully