וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם היחסים עם ירדן על סף פיצוץ?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.10.2009 / 8:25

"אל-קודס אל-ערבי": ירדן שיגרה בשבוע שעבר מסר לישראל בו איימה לגרש את שגריר ישראל בעמאן אם ישראל הייתה מחליטה לפרוץ בכוח למסגד אל-אקצא. "ירדן הייתה רואה בכך מתקפה אישית עליה"

האם עימותי שבוע שעבר במסגד אל-אקצא כמעט ומוטטו את יחסי ישראל וירדן? על פי דיווח הבוקר (שני) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", ההנהגה הירדנית שיגרה בשבוע שעבר מסר בלתי ישיר לישראל בו איימה לגרש את שגריר ישראל בעמאן, יעקב רוזן, אם ישראל הייתה מחליטה לפרוץ בכוח למסגד אל-אקצא כדי לפזר את המתבצרים שהיו בו ומאפשרת לגורמי ימין קיצוני להיכנס אליו.

גורם בכיר ברשות הפלסטינית סיפר לעיתון כי עמאן עדכנה גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמדה זו. במקביל דיווח העיתון כי המכתב שבו נדרש השגריר הישראלי לעזוב את עמאן היה אמור להימסר לו אם ישראל לא הייתה נענית לקריאה השנייה של בכירים ירדניים לישראל להפסיק את הפעילות במסגד אל-אקצא. על פי העיתון, אם ישראל הייתה פורצת למסגד, "ירדן הייתה רואה בכך מתקפה אישית עליה".

שלשום דיווח בכיר פתח חאתם עבד אל-קאדר כי שגריר ירדן בישראל, עלי אל-עאיד, השיג סיכום בין ישראל למתבצרים במסגד אל-אקצא לפיו הם ייצאו משם מבלי להיעצר על ידי ישראל. זאת לאחר מספר ימים מתוחים, במהלכם התעמתו ערבים ושוטרים בסביבת המסגד ובמזרח ירושלים.

לפני שבוע זימנה ירדן לשיחת הבהרה את שגריר ישראל בירדן, יעקב רוזן, במחאה על ההתנגשויות האלימות בהר הבית, ועל סגירתו למבקרים ומתפללים. הירדנים מסרו לרוזן מכתב ובו דרישה להפסיק את "ההפרות" במזרח ירושלים ובמתחם מסגד אל אקצא. המכתב תקף את הצעדים הישראלים "הבלתי לגיטימיים ובלתי חוקיים" של ישראל במזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצא. במכתב נכתב כי צעדים מסוג זה מציבים מכשול בפני המאמצים לחידוש משא ומתן רציני לשלום, שיוביל לפתרון שתי מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully