וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס: "ייתכן שיש מקקים בתא של רייפמן"

נורית רוט

12.10.2009 / 9:38

מפקד בית הסוהר גבעון הגיב לטענותיו של איש העסקים אלי רייפמן ואמר: "האסיר מנקה את תאו ובנוסף אנו דואגים לריסוס". טוען כי רייפמן הודה בפניו כי הוא זוכה ליחס הגון

"התא בו מוחזק האסיר מוגדר כתא ההפרדה... בתא יש שתי מיטות והשירותים והמקלחת בו מופרדים מהמקום בו הוא ישן... ייתכן ויש מקקים בתא אך אנו מוודאים שהאסיר מנקה את תאו ובנוסף דואגים לריסוס" - כך הגיב מפקד בית סוהר גבעון, גנ"מ גואל אבידר, בו כלוא אלי רייפמן, לטענתו על תנאי הכליאה הגרועים שלו.

רייפמן נאסר בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפני שלושה שבועות לכלוא אותו בשל ביזיון צו בית משפט שהורה לו ביולי השנה להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד. רייפמן ביקש באחרונה להחליף את מאסרו במעצר בית בעתירה שהגיש באמצעות עוה"ד שלומי תורג'מן ודורון אפיק. הוא טען כי נגזר עליו "לשהות בתא בגודל 2 מטר על 2 מטר, ללא חלונות כלל, כאשר החור ברצפה בפינת החדר משמש כשירותים ומעליו גם המקלחת, כלוא 22 שעות ביממה ללא אור יום. ה'חברה' היחידה לה זוכה המערער בלי הגבלה היא חברתם של מקקים בשפע רב". עוד נטען כי הקשר היחיד של רייפמן לעולם החיצון הוא שלוש שיחות טלפון ביום, בעודו נמצא במעקב צמוד של שתי מצלמות ללא כל זכות לפרטיות.

אבידר טוען כי רייפמן הועבר לתא גדול יותר אולם ביקש לחזור לתאו הקודם בטענה ששם יותר נוח לו. לדבריו, רייפמן הודה בפניו כי הוא מקבל יחס הגון בכלא.

אבידר מודה שהתא מפוקח על ידי שתי מצלמות ואולם "פרטיותו של האסיר נשמרת בעת שנכנס לשירותים או למקלחת וזאת מאחר והפתח אליהם לא נצפה במצלמות".

עוד מסר השב"ס שעורכי דין ביקרו את רייפמן 13 פעמים והוריו ואחיו ביקרו אותו פעם אחת. השב"ס החליט שתינתן לו אפשרות לקשר טלפוני של שעתיים ביום במקום שעה כמקובל לאסירים במעמדו. על סמן תגובת השב"ס נדחתה בקשתו של רייפמן על ידי השופט חנן מלצר.

היום ידון בית המשפט העליון בערעורו של רייפמן על החלטת בית המשפט המחוזי לפיה ביזה את צו בית המשפט. במארס 2009 ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, ומונה מנהל מיוחד, עו"ד איתן ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully