וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים: אל על ולופטהנזה מצמצמות פעילות

זוהר בלומנקרנץ

11.10.2009 / 22:38

בחברות מודאגים מהירידה בהיקף הנוסעים לחו"ל בעונת החורף וחוסכים עלויות באמצעות הורדת היצע המושבים. באמצעות כך יצומצמו שעות ההעסקה של העובדים ויקטנו העלויות

חברת אל על מצמצמת את השימוש במטוסיה רחבי הגוף מדגמי בואינג 400-747 ו-767, בשל הירידה המסתמנת בתנועת הנוסעים בעונת החורף, עם תום שיא עונת נסיעות החגים - כך נודע ל-TheMarker. הקטנת פעילותם של ציי המטוסים רחבי הגוף תבוא לידי ביטוי כבר בנובמבר.

מנגד, תגדיל החברה את השימוש במטוסי הבואינג מדגם 737, הקטנים יותר, לטווחי טיסה קצרים; בואינג 757 לטווח הבינוני; וכן מטוסי הבואינג מדגם 777, החדשים יותר, המשמשים לטיסות בטווחים ארוכים (אף שגם דגם זה נמנה על משפחת המטוסים גדולי הקיבולת).

המשמעות המעשית של המהלך, לבד מצמצום היקף טיסות הנוסעים, הוא ירידה במספר שעות ההעסקה והפעילות של הטייסים באותם ציים באל על. הדבר יצריך ויסות מחדש של טייסי החברה בין ציי המטוסים השונים שהיא מפעילה.

מאל על נמסר בתגובה: "אל על מתאימה את צי המטוסים לפעילות החורף ולביקושים. החורף אין כוונה לצמצם את הפעילות בהשוואה ל-2009, שהתאפיינה במשבר כלכלי ובמלחמת עזה".

גם חברת התעופה לופטהנזה נערכת לחורף שחון, והיא הודיעה אתמול על צמצום של 7.5% במספר טיסותיה בעונת החורף הקרובה, שתחל ב-25 לאוקטובר, עקב השפל הצפוי בתנועת הנוסעים. ל-TheMarker נודע כי החברה תקטין בכ-50% את קיבולת מושביה בקו-נתב"ג מינכן, אף שתמשיך לבצע 18 טיסות קו סדירות בשבוע בין שתי המדינות.

דובר לופטהנזה בישראל, טל מושכל, אמר בתגובה: "לא מדובר בפגיעה בטיב המוצר, שכן המושבים במחלקת העסקים נפתחים למיטות באורך 2 מטרים, והמושבים במחלקת התיירים יהיו מצוידים במסכי וידאו אישיים ובמערכת בידור חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully