וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "היו זיופים בבחירות באפגניסטן"

ראש משלחת האו"ם במדינה הודה כי ארעו זיופים בבחירות לנשיאות, אולם סירב לנקוב במספרים מדוייקים. הוא הכחיש כי טייח את העובדות כדי לסייע לנשיא המכהן קרזאי

ראש נציגות האו"ם באפגניסטן, קיי איידה, הודה אמש (יום ראשון), כי ארגונו מודע ל"זיופים הנרחבים" שהיו בבחירות לנשיאות שנערכו במדינה לפני כחודש וחצי. איידה אמר את הדברים בתגובה להאשמות סגנו לשעבר, לפיהן טייח את הזיופים כדי לסייע לנשיא המכהן חמיד קרזאי. "כל מה שאני יכול להגיד זה שהיו זיופים נרחבים", אמר איידה במסיבת עיתונאים, אולם סירב למסור פרטים נוספים בנושא, בטענה כי הדבר עלול לפגוע בספירה החוזרת המתנהלת בימים אלה. "מספרים מדוייקים בשלב זה יהיו בגדר השערות בלבד", טען.

דו"ח סודי של האו"ם שפורסם לפני מספר ימים הצביע על זיופים נרחבים בבחירות. העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח, כי בכמה מחוזות מספר הפתקים שנספרו בקלפיות היה גדול ב-100 אלף ויותר מכמות המצביעים הפוטנציאלים. במחוז הלמנד, לדוגמא, נספרו כ-135 אלף פתקי הצבעה, למרות שעל-פי הערכות האו"ם כמות המצביעים בפועל לא עלתה על 5,000.

דבריו של הדיפלומט הנורבגי באו בניסיון לשפר את תדמית מערכת הבחירות באפגניסטן, שספגה האשמות על הטיות וזיופים מאז יום הבחירות ב-20 באוגוסט. יחד עם זאת, עדיין לא הוגשו מסקנות ועדת החקירה שבדקה את הנושא ועלולה להביא להכרזה על ביטול התוצאות הנוכחיות וקיום בחירות חדשות. איידה ניסה להשיב גם את הכבוד האבוד של משלחת האו"ם למדינה לאחר שסגנו לשעבר, פיטר גלבריית', טען כי ידע על הזיופים אך בחר לטייח אותם לטובת קרזאי. "דבריו השפיעו על תהליך הבחירה כולו", אמר איידה במסיבת העיתונאים.

ראש הנציגות באו"ם הסביר כי דבריו של סגנו היו לא נכונים, ובמקרים אחרים פשוט הוצאו מהקשרם. "חלק מההאשמות הללו מבוססות על שיחות פרטיות שהוא שמע בעת ששהה כאורח בביתי. דעתי בשיחות הפרטיות הללו צריכה להישאר פרטית", הוא אמר והדגיש כי הוא "נותר נאמן לתהליך", ואף הצביע על החקירה המתנהלת כהוכחה לניסיון האמיתי של האו"ם להילחם בשחיתות באפגניסטן.

במקביל, ממשיך נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לבחון את האסטרטגיה הנוכחית באפגניסטן על רקע דרישתו של מפקד הכוחות במדינה, הגנרל סטנלי מק'ריסטל, להגדיל את מניין הכוחות בכ-40 אלף חיילים. אובמה אינו ממהר להיענות לבקשה, ובכיר בממשל האמריקאי אף דיווח במהלך סוף השבוע כי הנשיא מוכן לקבל מעורבות של הטליבן בעתידה הפוליטי של אפגניסטן, כדי למקד את המלחמה במדינה נגד ארגון אל קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully