וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל על הרשות: "אין מנוס מהעמדתה לדין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.10.2009 / 22:14

חאלד משעל תקף הערב את הרשות הפלסטינית שלדבריו "הצילה את מנהיגי ישראל מפני העמדה לדין בינלאומי בהאג". הוא הוסיף כי "כל עוד יש כיבוש, תהיה התנגדות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל נשא הערב (ראשון) נאום מדמשק, בו תקף את הנהגת הרשות על רקע ההחלטה לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון. לדבריו, הנהגה אמיתית היא הנהגה שמודה בטעויותיה. הוא מתח ביקורת חריפה גם על נשיא ארה"ב ברק אובמה והאשים אותו בהפעלת לחץ על אבו מאזן למשוך את ההצעה לדון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה.

משעל אמר עוד כי אובמה עושה אמנם שימוש בשפה שונה "אולם עד רגע זה הוא לא עשה דבר שונה". לדבריו, אם אובמה זכאי לקבל פרס נובל, "הרי שרבים אחרים זכאים לקבל פרס נובל על סמך הבטחותיהם". הוא הבהיר כי חמאס ימשיך לנקוט בדרך ההתנגדות, שכן "כל עוד יש כיבוש, תהיה התנגדות".

משעל המשיך לתקוף את הנהגת הרשות על רקע החלטתה לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון ואמר כי "אין מנוס מהעמדתה לדין". הוא אמר כי אנשי הרשות הפלסטינית "הצילו למעשה את המנהיגים הישראלים מפני העמדה לדין בבית דין בינלאומי בכך שמשכו את הצעת ההחלטה לדון בדו"ח" והוסיף כי "ארגון פתח ראוי למנהיגים טובים יותר".

הוא האשים עוד את הרשות הפלסטינית אשר "כלל לא הכחישה את הדיווחים על כך ששיתפה פעולה עם ישראל במלחמה בעזה". הוא אמר עוד כי הרשות איבדה את הלגיטימציה שלה בעם הפלסטיני בינואר 2009 (המועד המקורי של סיום כהונתו של אבו מאזן בתפקיד - נ.י). "אנחנו שתקנו כל אורך התקופה מתוך כבוד לבני עמנו, אבל יש לומר את האמת: לרשות אין יותר לגיטימציה".

מוקדם יותר היום אמר אבו מאזן בנאום שנשא ברמאללה כי "לא יהיה שום הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ללא הפסקת הכיבוש הישראלי בירושלים. אנו נחושים לשמור על מסגד אל-אקצא ועל ירושלים". אבו מאזן הוסיף כי שוחח עם נציג הרשות במועצת זכויות האדם בז'נבה כדי שיקרא לכנס באופן דחוף ושלא מן המניין את המועצה כדי לדון בדו"ח גולדסטון. "זאת על מנת להעמיד לדין את האחראים לביצוע פשעים נגד העם הפלסטיני במהלך המבצע הישראלי הברברי ברצועת עזה, במהלכו הרסה ישראל את עזה, את המסגדים, את בתי החולים ואת הבתים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully