וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקיצוץ: יושבת מערך השירות הלאומי

נעמה טלמור

11.10.2009 / 21:38

מחסור ב-45 מיליון שקל מאיים להשבית את מערך המתנדבים של השירות הלאומי. לדברי ראשי העמותות שמפעילים את השירות, המצב לא ייפתר ללא התערבות רה"מ

ראשי העמותות המפעילות את מערך השירות הלאומי הודיעו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ' על הפסקת הפעילות של השירות הלאומי החל מ-21 באוקטובר. העמותות טוענות, כי הן אינן יכולות להמשיך את פעילותן בשל אי העברת תקציב להפעלת המתנדבים. לדבריהן, כבר כעת אלפי מתנדבים אינם מקבלים את דמי הכיס להם הם זכאים על פי החוק.

מדובר באי העברת תקציב בגובה 45 מיליון שקלים למשרד החינוך. במכתב שנשלח היום, הדגישו ראשי העמותות כי מעולם לא עמד מפעל השירות הלאומי בפני מצב חמור כל כך וכי הוא נאלץ להילחם כדי לקבל את המינימום ההכרחי שיבטיח את המשך פעילותם של המתנדבים.

"חשוב להבין כי ההשלכות של הפסקת הפעילות יהיו חמורות ויפגעו בשכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית", נכתב. "צעד זה יפגע באופן אנוש בכלל מערכת החינוך ובמיוחד בתחום החינוך המיוחד בו משרתים במסירות אין קץ עשרות מתנדבים של השירות הלאומי". ראשי העמותות ציינו, כי במהלך כהונת הממשלה הקודמת הם עמדו בפני מצוקה דומה והעניין נפתר רק לאחר התערבותו האישית של ראש הממשלה דאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully