וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי האסתמה: "בעלי ההון חונקים אותנו"

נעמה טלמור

11.10.2009 / 21:01

בתגובה לדו"ח המצביע על זיהום אוויר חמור בישראל, אומרים בעמותת חולי האסתמה כי רק "אכיפה תציל את הילדים מחבל התלייה של המזהמים"

מערכת וואלה!

(צילום: אבישי גולן, עריכה: גדי וינסטוק)

עמותת "לנשום", עמותת חולי האסתמה בישראל, הגיבה הערב (ראשון) על דו"ח החמור של הקואליציה לבריאות הציבור, לפיו האוויר בישראל מסכן את בריאות הילדים. לדברי אילת השחר וולף, מנכ"לית העמותה, "רק חקיקה מדויקת ואכיפה שאינה משתמעת לשתי פנים יכולים להציל את אלפי הילדים החולים האסתמה מחבל התלייה של המזהמים".

600 איש בישראל מתים בשנה ממחלת ריאה חסימתי כרונית (SOPD) הנגרמת ישירות מזיהום אוויר ללא קשר לעישון. "אני קוראת לממשלת ישראל להילחם בנזקי זיהום האוויר על ידי תכניות פעולה אפקטיביות למניעת זיהום, לשיקום חולים, ולהרתעת מזהמים. אסור לתת לבעלי ההון לחנוק אותנו. אנחנו רוצים לנשום".

במסיבת עיתונאים שקיימה הבוקר בחיפה הקואליציה לבריאות הציבור, ארגון המאחד תחתיו 20 ארגונים סביבתיים ירוקים, הציגו נציגי הארגון דו"ח מקיף בנושא הקשר בין זיהום האוויר והתחלואה בקרב ילדים בישראל.

הנתונים בישראל מחמירים עם השנים

מסיכום עיקרי הדו"ח עולה, כי במרבית הערים בישראל זיהום האוויר מסכן את בריאותם של הילדים המתגוררים בהן, וזאת בהתבסס על דו"ח של ארגון הבריאות העולמי משנת 2005, שמדגיש כי קיימים קשרים סביבתיים בין החשיפה לזיהום אוויר ובין מחלות שונות בילדים.

הדו"ח חושף, כי רמת זיהום האוויר בישראל גבוהה באופן משמעותי מרמת זיהום האוויר במערב אירופה. הזיהום בערים רבות במדינת ישראל נמצא מעל לתקן המותר של כמות חלקיקים מזהמים באוויר, בין היתר בערים כרמיאל, חיפה, חדרה, גבעתיים, רחובות, ירושלים, מודיעין, אשקלון ובאר שבע. לשם השוואה ערים מרכזיות ומתועשות באירופה נמצאות דווקא מתחת לתקן זיהום האוויר, כך לדוגמא הערים ברלין, ברצלונה, רומא, ליסבון, פראג, לונדון וערים נוספות.

עוד עולה מהדו"ח, כי רמות הזיהום בישראל בשנת 2007 היו גבוהות מאלה של אירופה בשנת 2000. נראה כי בעוד שהמדינות האירופאיות שמות להן למטרה להפחית את זיהום האוויר בשטחן, הנתונים בישראל רק מחמירים עם השנים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully