וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לשפוט את הישראלים הברברים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.10.2009 / 20:18

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא "להעמיד לדין את האחראים לביצוע פשעים נגד העם הפלסטיני" במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועה. האשים: "ישראל הרסה את עזה"

"לא יהיה שום הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ללא הפסקת הכיבוש הישראלי בירושלים. אנו נחושים לשמור על מסגד אל-אקצא ועל ירושלים", כך אמר הערב (ראשון) אבו מאזן בנאום שנשא ברמאללה. אבו מאזן, הוסיף כי הורה לנציג הרשות במועצת זכויות האדם בז'נבה לפעול לכינוס באופן דחוף ושלא מן המניין את המועצה כדי לדון בדו"ח גולדסטון. "זאת על מנת להעמיד לדין את האחראים לביצוע פשעים נגד העם הפלסטיני במהלך המבצע הישראלי הברברי ברצועת עזה, במהלכו הרסה ישראל את עזה, את המסגדים, את בתי החולים ואת הבתים", אמר.

אבו מאזן, שנשמע לראשונה מאז המהומות בהר הבית ומאז שערוריית גולדסטון, התייחס לשיחות הפיוס עם חמאס ולמועד החתימה על מסמך הפיוס שנדחה היום פעם נוספת. "אנו פועלים כדי להפסיק את הפילוג הפנים-פלסטיני ולכונן הסכם פיוס", אמר "אולם אנחנו מאמינים שהמשבר בין פתח לחמאס יכול להיפתר באמצעות ההליכה לקלפיות".

אבו מאזן. רויטרס
"מאמינים שהמשבר בין פתח לחמאס יכול להיפתר באמצעות ההליכה לקלפיות". אבו מאזן/רויטרס

"חמאס חשף את כוונותיו האמיתיות"

בהתייחסו לסערה שעוררה החלטת הרשות לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם הבהיר אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית היתה הראשונה שפנתה למועצת זכויות האדם וכי מדינות אחרות הן אלו שהובילו את ההחלטה לדחות את הדיון בדו"ח. "הצעת ההחלטה להצביע על דו"ח גולדסטון זכה להתנגדות של מספר מדינות גדולות", אמר.

לדבריו, הרשות מוכנה לסייע בכל הנדרש על מנת לאמץ את המלצות הוועדה. הוא אף אמר שהרשות הפלסטינית לא הסכימה להיענות ללחצים שהופעלו עליה במטרה שתמשוך את הצעת ההחלטה לדחות את הדיון בדו"ח במועצת זכויות האדם. אבו מאזן תקף במילים קשות את חמאס שהביע עליו ביקורת על רקע 'סערת גולדסטון': "חמאס חשף את כוונתו האמיתית - לפגוע במאמצים לפיוס לאומי פלסטיני".

יו"ר הרשות הבהיר שההחלטה לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון נעשה בגלל הסכם של כל מדינות אפריקה במועצת זכויות האדם בז'נבה. הוא הבטיח כי הרשות הפלסטינית תמלא אחר כל החלטותיה של ועדת החקירה שהוקמה על ידו על רקע הסערה שהתעוררה, במטרה שתבדוק את נסיבות דחיית הדיון בדו"ח: "נמלא אחר כל המלצות ועדת החקירה. יש לנו האומץ לקחת אחריות אם יתברר שטעינו".

איסמעיל הנייה בעזה. רויטרס
"חמאס חשף את כוונתו האמיתית - לפגוע במאמצים לפיוס לאומי פלסטיני". אבו מאזן מאשים את הנייה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully