וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפעל הפיס ניסה להערים על הממשלה"

גלעד גרוסמן

11.10.2009 / 17:43

המזל הפסיק לשחק למפעל הפיס: בתגובה לעתירה שהגיש המפעל נגד כוונת האוצר לשוב לשיטת ההגרלה הישנה, טענה המדינה כי מפעל הפיס הסתיר פרטים, הפיס "גולם שקם על יוצרו"

המדינה הגישה היום (ראשון) את תגובתה לעתירה שהגיש מפעל הפיס בשבוע שעבר נגד משרד האוצר לאחר שזה הצהיר כי יפעל להפסקת שיטת ההגרלה החדשה שנכנסה לתוקף בחודש פברואר השנה, ולחזור לשיטת ההגרלות הישנה. בתגובתה, טוענת המדינה כי "מפעל הפיס הוא גולם שקם על יוצרו, שניסה להערים על הממשלה תוך הסתרת פרטים מהותיים הנוגעים לשיטת ההימורים החדשה".

המדינה טענה כי השינויים שביצע מפעל הפיס בשיטת ההגרלה החדשה הם מהותיים, והובילו לכך שסיכויי הזכייה קטנו. עוד נטען כי מפעל הפיס רשאי לבצע שינויים טכניים בלבד, דוגמת שינויים קלים במחיר ההשתתפות או שינויים בשיטת השיווק, ללא אישור משרד האוצר. אולם, לטענת האוצר, במפעל הפיס ביצעו שינויים מרחיקי לכת ללא היתר: "מה שנקרא בעתירה 'הקטנה מזערית בסיכויי הזכייה התיאורטיים בפרס הראשון', הוא למעשה הקטנה משמעותית בסיכויי הזכייה", נטען בכתב התגובה.

באוצר גם מאשימים את הפיס ב"התחכמות לשונית", ביחס לטענה של הפיס שזכותם לשנות את תנאי ההגרלה אם הודיעו על כך לאוצר 30 יום מראש ולא הובעה התנגדות.

לפי שיטת ההגרלה החדשה, יש לנחש שישה מתוך 37 מספרים, ובנוסף מספר אחד מתוך שמונה כדי לזכות בפרס הראשון בהגרלה. זאת בניגוד לשיטה בעבר, שבה היה צריך לנחש מתוך 34 מספרים ואחד מתוך 10. שינוי השיטה הקטין את סיכויי הזכייה בפרס הראשון בכ-30%, והוא עומד כיום על 1 ל-18.5 מליון.

לפי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין פרופ' רון שפירא ורנאטו יאראק, השיטה החדשה דווקא מיטיבה עם רוכשי הכרטיסים, מכיוון שכיום הפרס הראשון גדול יותר ומחולק לזוכים חלק גדול יותר מהמכירות של כרטיסי הלוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully