וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן קטן אבל גדול

11.10.2009 / 15:44

המגדלור הישן על שפך הירקון משך אליו כמה מהפרקים החשובים ביותר בהסטוריה של תל אביב. לא רחוק ממנו, למשל, התנהל אחד המשפטים הידועים בתולדות העיר

אחד הסודות של תל אביב הוא שיש לה מגדלור. מגדלור קטן, כיאה לעיר קטנה, שניצב על שפך הירקון ומוסתר מכל עבר - למעט מכיוון הים - על ידי הארובה האימתנית של רידינג.

הוא נבנה בין השנים 1934-1936. לצידו, כאמור, תחנת הכוח רידינג, שהוקמה שנה מאוחר יותר ולמעשה הפכה את המגדלור למיותר (הארובה, הארובה...). לידו, תל כודאדי, בו נחשפו שרידים אשורים מהמאה ה-8 לפני הספירה. מצפונו, אנדרטת זיכרון לצליחתו של הירקון על ידי הצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה. ומדרומו, המקום שבו נערך משפטו של אלטמן הקטן החרמן הקטן בסרטו של אורי זוהר, "מציצים".

אכן, קטן קטן המגדלור הזה, ושנים שלא האיר את דרכה של אף ספינה תועה, אבל אין הרבה מקומות בעיר שמקבצים סביבם כל כך הרבה פרקים חשובים בהיסטוריה ובפרה-היסטוריה של תל אביב. זו אחת הסיבות כנראה שהעירייה בחרה לערוך בדיוק בנקודה זו את מסיבת הסיום למאה שנותיה הראשונות של תל אביב (שהיא גם מסיבת הפתיחה למאה שנותיה הבאות). רשמו את התאריך: מוצאי שבת הקרובים, 17.10.

המגדלור נמצא על השביל הכחול של תל אביב. קליק למטה למידע נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully