וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוטבול לבג"ץ: רוצה עוד זמן לדבר בטלפון

11.10.2009 / 14:45

אסיר העולם פרנסואה אבוטבול עתר לבג"ץ בדרישה להעניק לו יותר משעה ביום לצורך שיחות טלפון. לטענת פרקליטיו, "הטלפון משמש לו כצינור חמצן ומסייע לשמור על שפיותו"

האסיר פרנסואה אבוטבול, שנדון ביולי השנה למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח הנער רענן לוי, עתר היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לחייב את שירות בתי הסוהר להגדיל את מכסת הזמן המוקצבת לו לשיחות טלפון.

אבוטבול, השוהה באגף ההפרדה בכלא אילון, זכאי ל-60 דקות שיחה ביום. בחודש שעבר הוא עתר לבית המשפט המחוזי בבקשה להקצות לו זמן רב יותר לשוחח בטלפון, ואז עתירתו נדחתה. בערעור שהגישו היום פרקליטיו של אבוטבול, עורכי הדין דוד יפתח ומשה שרמן, טענו השניים כי מכיוון שהוא מוחזק בהפרדה, הוא נמצא בתאו "משך כל שעות היממה, למעט דקות ספורות של 'טיול בחצר'. אפילו את הארוחות הוא מקבל לתאו. בנוסף, בשל החזקתו בהפרדה אין הוא רשאי להשתתף בפעילות חינוך או לעבוד. המשיב איננו מתיר לאביו לבקרו והביקורים להם הוא זוכה פעם בשבוע מותרים לקרובי משפחה מדרגה ראשונה בלבד".

עוד נטען בעתירה, כי "הקשר היומיומי היחיד שיש למבקש עם בני אנוש, למעט שותפו לתא והסוהרים, הוא באמצעות הטלפון. בנסיבות אלה משמש הטלפון כמעין צינור חמצן המסייע למבקש לשמור על שפיותו ועל קשר סביר עם בני אדם בכלל, ועם בני משפחתו ועורכי דינו בפרט. הגבלת משך השימוש בטלפון לשעה אחת בלבד ביום, המחולקת לשלושה חלקים, איננה סבירה, איננה מאפשרת למבקש לנהל אורח חיים סביר והיא פוגעת בו מעבר לנדרש".

עורכי הדין יפתח ושרמן טוענים גם, כי עד למותו בכלא לפני כשלוש שנים של האסיר יוני אלזם, ששהה אף הוא באגף ההפרדה, אפשרו הסוהרים לאסירים המוחזקים באגפים אלה להשתמש בטלפון ללא הגבלה מפורשת. לאחר מותו של אלזם הוחלט באופן זמני להגביל את שעות השיחה, ו"ברבות הימים הפך צעד זמני זה לקבוע".

עוד טוענים עורכי הדין כי, היות שהנושא המדובר הוא "נושא מהותי העוסק בפגיעה בזכויות המוגנות בחוק יסוד, והואיל והעניין נוגע לכלל האסירים המוחזקים בהפרדה, הרי שלא מדובר בעניינו האישי של המבקש. ראוי ששופטי בג"ץ ידונו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully