וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמר עובר לבעלות סינית - תמורת 150 מיליון דולר

11.10.2009 / 0:33

ענקית הרכב האמריקאית GM מוכרת את מותג רכבי השטח ליצרנית המיכון הכבד הסינית סצ'ואן שתיכנס לראשונה לתחום ייצור המכוניות

ג'נרל מוטורס (GM), ענקית הרכב האמריקאית שנאלצה לבקש הגנה מפני נושיה בקיץ האחרון, הסכימה למכור את מותג רכבי השטח האמר ליצרנית המיכון הכבד הסינית, סצ'ואן טנגז'ונג (Sichuan Tengzhong).

התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו, אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי מקורבים כי המחיר ששולם היה 150 מיליון דולר. אם זהו סכום העסקה, מדובר בסכום נמוך יחסית להערכות האנליסטים, שצפו בקיץ כי האמר תימכר תמורת פחות מ-500 מיליון דולר.

סצ'ואן תרכוש 80% ממניות האמר, ויזם סיני מקומי ירכוש את שארית 20% מהמניות. העסקה, שבמסגרתה יעברו לידי סצ'ואן המותג והסימן המסחרי האמר, כמו גם הרישיון לייצור רכבי האמר, עדיין כפופה לאישור ממשלת סין. GM וסצ'ואן הודיעו בראשונה על השגת הסכם עקרוני לגבי האמר לפני ארבעה חודשים.

סצ'ואן, מהעיר צ'נגדו שבמערב סין, מתכננת באמצעות רכישת האמר להרחיב את פעילותה לתחום ייצור המכוניות. סצ'ואן ידועה בסין כיצרנית של מגוון רחב של ציוד לתשתיות כבישים, החל בעמודי גשרים וכלה בסלילת כבישים מהירים וציוד לתחזוקת תשתיות. עם זאת, עוד לפני עסקת האמר, החברה החלה להיכנס לתחום של ייצור משאיות כבדות, ובכלל זה משאיות גרר ומיכליות נפט.

סגירת עסקה מכירת האמרמגיעה כשבוע אחרי קריסת עסקה מתוכננת אחרת של GM למכירת המותג סאטורן. במסגרת תהליך הארגון מחדש של החברה, GM גם מבקשת למכור את המותג סאאב. מותג פונטיאק הוותיק של GM יחוסל ב-2010, לאחר יותר מ-80 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully