וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: עלייה בלידות עם מומים מאז עופרת יצוקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.10.2009 / 15:52

משרד הבריאות בעזה דיווח כי בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר חלה עלייה של 50% בלידות עם מום או לא גפיים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחמאס מאשימים את השימוש הישראלי בפצצות הזרחן שגרם למומים

"מאז מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה, נולדו בה יותר תינוקות פלסטינים עם מומים" – כך דיווח היום (שבת) משרד הבריאות בממשלת חמאס ברצועה. המשרד הציג דו"ח של בית החולים 'שיפא' בעיר עזה ממנו עולה כי "בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר השנה עלה מספר התינוקות שנולדו עם מום או ללא גפיים ב-50%, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה".

שר הבריאות בממשלת חמאס, חסן חלף, אמר כי משרדו אינו פוסל את הקשר בין השימוש הישראלי בפצצות זרחן לבן במהלך מבצע עופרת יצוקה בחודשים דצמבר-ינואר האחרונים, לבין העלייה במספר המומים שהתגלו אצל תינוקות שנולדים. הוא אמר עוד שהוא מודאג מהנתונים ולפיכך לטענתו יש לחקור את "פשעיה של ישראל", כפי שנקבע בדו"ח גולדסטון.

בתוך כך הודיע אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי הרשות הפלסטינית מתכוונת לפנות מחדש למועצת זכויות האדם בז'נבה במטרה להצביע על העברת דו"ח גולדסטון לדיון במועצת הביטחון. זאת לאחר הסערה שעוררה החלטת הרשות למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את הדו"ח במועצה.

דו"ח גולדסטון עסק בפעילות צה"ל בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. הוא קבע שישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה, וייתכן שאף פשעים נגד האנושות.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, אמר בתום הפגישה כי הפלסטינים זקוקים ל-16 קולות כדי להעלות את הנושא להצבעה. "אנחנו לא על תקן חבר בוועדה אלא על תקן משקיף, לאור זאת נסתייע במדינות העולם הערבי והאיסלמי ובמדינות אירופה", אמר עירקאת. "מה שחשוב לנו בדו"ח גולדסטון הוא שנוכל להבטיח שישראל לא תבצע מעשי טבח נוספים נגד העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully