וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מפגינים במהומות באירן יוצאו להורג

ניר יהב

10.10.2009 / 17:40

בית משפט באירן גזר עונש מוות על שלושה פעילי אופוזיציה שלקחו חלק בהפגנות במדינה לאחר הבחירות בהן זכה הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג’ד

בית משפט באירן גזר גזר דין מוות על שלושה אזרחים אירנים, פעילי אופוזיציה, אשר לקחו חלק בהפגנות ובמחאות לאחר הבחירות לנשיאות אירן, שבהן זכה מחמוד אחמדינג'ד.

ביום חמישי התקבל דיווח באתר רפורמיסטי אירני כי בית משפט אירני פסק גזר דין מוות לאדם שהשתתף בהפגנות נגד תוצאות הבחירות. האתר, שלא סיפק מקורות לידיעה, אמר כי מוחמד רזה עלי זמאני קיבל את הידיעה על גזר הדין ביום שני השבוע, אולם לא פירט על פרטי כתב האישום.

על פי סוכנות ידיעות חצי רשמית באירן, בחודש אוגוסט הואשם עלי זמאני במאבק נגד השלטון האיסלמי ובחברות פעילה ב"ארגון טרור פרו מלוכני" ופשעים נוספים. הרשויות באירן לא הגיבו לפרסומים. היום כאמור התקבל דיווח על שלושה מפגינים נוספים שהשלטונות באירן יוציאו להורג.

נשיא אירן אחמדינג'ד הושבע בחודש יוני השנה לכהונה שנייה כנשיא. בחירתו המחודשת עוררה גל מחאה אלים ברפובליקה האיסלמית, כשמנהיגי האופוזיציה ובראשם הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי טענו כי תוצאות הבחירות זויפו. מחוץ לבניין הפרלמנט בטהרן התאספו אלפים מתומכיו של מוסאווי, במחאה על ההשבעה, ובמשך שבועות התרחשו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים אירנים. עשרות מפגינים אירנים נהרגו במהומות, ביניהם נדא אגהא סולטן, שמותה מירי כוחות הביטחון במהלך מחאה נגד השלטונות צולם, פורסם בעולם כולו והפך לסמל המאבק נגד המשטר האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully