וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות תבקש לדון בדו"ח גולדסטון באו"ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.10.2009 / 10:55

הפלסטינים ידרשו לדון בדו"ח גולדסטון ולהעבירו למועצת הביטחון של האו"ם. השינוי בעמדה מגיע לאחר הסערה שעורר אבו מאזן, כשהסכים בעבר לדחות את הדיון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הודיע אמש (שישי) לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל כי הרשות הפלסטינית מתכוונת לפנות מחדש למועצת זכויות האדם בז'נבה במטרה להצביע על העברת דו"ח גולדסטון לדיון במועצת הביטחון. זאת לאחר הסערה שעוררה החלטת הרשות למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את הדו"ח במועצה.

דו"ח גולדסטון עסק בפעילות צה"ל בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. הוא קבע שישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה, וייתכן שאף פשעים נגד האנושות.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, אמר בתום הפגישה כי הפלסטינים זקוקים ל-16 קולות כדי להעלות את הנושא להצבעה. "אנחנו לא על תקן חבר בוועדה אלא על תקן משקיף, לאור זאת נסתייע במדינות העולם הערבי והאיסלמי ובמדינות אירופה", אמר עירקאת. "מה שחשוב לנו בדו"ח גולדסטון הוא שנוכל להבטיח שישראל לא תבצע מעשי טבח נוספים נגד העם הפלסטיני".

בפגישה עם מיטשל, שארכה שעתיים ותוארה בכלי התקשורת הפלסטינים כ"כנה מאד וישירה", אמר אבו מאזן למיטשל כי אין מקום לדבר על חידוש המשא ומתן עם ישראל לפני הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, ובעיקר במזרח ירושלים, וכן לפני קביעת בסיס למשא ומתן. עוד אמר אבו מאזן כי צעדיה של ישראל בירושלים "מאיימים על העיר ועל תהליך השלום".

עריקאת סיפר בתום הפגישה כי מיטשל אמר לאבו מאזן כי ארה"ב מקווה שתקום מדינה פלסטינית עצמאית וכי ארה"ב תשקיע את מירב המאמצים כדי להשיג מטרה זו. בנוסף ביקש מיטשל מהפלסטינים לשגר עוד שבועיים משלחת לוושינגטון שתדון עם האמריקאים בחידוש המשא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully