וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מוחים: "ישראל מבצעת פשעים בירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.10.2009 / 18:26

בטורקיה, סוריה, פקיסטן, ירדן ומאוריטניה הפגינו אלפי בני אדם נגד "הפגיעה הישראלית במסגד אל-אקצא". ההמונים גם קראו להתפטרות אבו מאזן, בשל דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון

מחאות ברחבי העולם הערבי: ועדת המעקב העליונה השייכת לוועידה הלאומית הפלסטינית ארגנה (שישי) במחנה הפליטים אל-ירמוכ שבסוריה הפגנה בהשתתפות מאות בני אדם במחאה על "הפגיעה הישראלית במסגד אל-אקצא בירושלים". המשתתפים מחו גם על החלטת הרשות הפלסטינית לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה בשבוע שעבר.

בהפגנה נטלו חלק נציגים מארגונים פלסטינים רבים אשר קראו לעם הפלסטיני להגיב על "פשעי ישראל בירושלים". בנוסף קראו ההמונים ליו"ר הרשות אבו מאזן להתפטר מתפקידו בשל החלטתו לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון, שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה.

בנאומו בפני ההמון תקף בכיר החזית העממית בדמשק, מאהר טאהר, את אבו מאזן ואמר כי החלטתה של הרשות מבזה את דם החללים הפלסטינים. "במשך שישים שנה מקריב העם הפלסטיני חללים, וכשסוף סוף מופיעה הזדמנות להעמיד לדין בינלאומי את הפושעים, הרשות דוחה את הדיון. זהו פשע פוליטי ומוסרי, ויש להעמיד לדין את מי שעשה זאת – החל מיו"ר הרשות וכלה בכל אחד שמעורב בנושא".

בנוסף לסוריה, דווח על הפגנות תמיכה במסגד אל-אקצא שהתקיימו גם ברצועת עזה, בגדה, בלבנון, בטורקיה, בפקיסטן, באירן ובמאוריטניה. ברצועה השתתפו אלפי בני אדם במספר הפגנות, אחת מהן ביוזמת הג'יהאד האיסלמי, שקראו לישראל להתרחק ממסגד אל-אקצא ולהפסיק לנסות לשנות את המציאות הקיימת בשטח.

בכיר הארגון חאלד אל-בטש ניצל את נאומו כדי לתקוף את הרשות הפלסטינית על רקע פרשת דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון. הוא אמר שההחלטה לדחות את הדיון היא בבחינת פשע נגד העם הפלסטיני. ברחבי הגדה המערבית נערכו גם כן הפגנות שיזם ארגון פתח. מנהיגי הארגון הבטיחו כי פתח ימשיך להגן על ירושלים וקראו לעולם הערבי והמוסלמי לסייע למסגד אל-אקצא ולעמוד נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully