וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הסכמה שלבייב יישאר בעל השליטה"

מיכאל רוכוורגר

9.10.2009 / 9:47

מקור המקורב למשא ומתן בין נציגות מחזיקי האג"ח לבין אפריקה: "בכדי שיהיה הסדר ולא פירוק, לבייב יצטרך להזרים מאות רבות של מיליוני שקלים לתוך החברה"

נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל וראשי החברה יוצאים היום לסוף השבוע של חג שמחת תורה כאשר ההסכמה בין הצדדים על מתווה להסדר החוב עדיין רחוקה.

"כל מי שקבע כי חברי הנציגות הסכימו כי לבייב יישאר בעל השליטה באפריקה טועה. חלק מהחברים תומך בהישארותו, אך יש גם כאלה שעדיין לא מסכימים לכך", אמר מקור המקורב למשא ומתן בין נציגות מחזיקי האג"ח לבין אפריקה. "חברי הנציגות הגיעו להכמה כי בכדי שיהיה הסדר ולא פירוק לבייב יצטרך להזרים סכומים משמעותיים לתוך החברה הנאמדים במאות רבות של מיליוני שקלים ואולי אף יותר מכך", הוסיף.

שלשום התקיימה פגישה ארוכה וסוערת בין חברי הנציגות. בתום הישיבה, שהתקיימה במשרדו של עו"ד ליפא מאיר שמייעץ לחברי הנציגות, לא גובש מתווה ההסדר הסופי. הצדדים אמורים להיפגש שוב בתחילת השבוע הבא. הפגישה שתוכננה ליום שני עם הנהלת אפריקה ישראל בוטלה בלשב זה.

הנציגות מורכבת מחברים בפסגות, מגדל שוקי הון מנורה מבטחים, כלל והראל. אפריקה חייבת למחזיקי האג"ח 7.5 מיליארד שקל ולבנקים 500 מיליון שקלים.

בית ההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס, היה עד כה היחיד שהביע בפומבי את עמדותיו לגבי מתווה של ההסדר שיהיה מקובל עליו. בעוד שחברי הנציגות האחרים של חברות הביטוח הגדולות נמנעים מלהביע את עמדותיהם באופן פומבי בטענה כי "את ההסדר עושים בישיבות סגורות ולא דרך התקשורת".

כמו כן הוחלט בפגישה בין חברי הנציגות כי רו"ח מנחם מרדר, שותף בחברת ממטר ייעוץ עסקי, יהיה יועץ כלכלי מטעמם. מרדר משמש בין השאר כדירקטור בחברת מנורה מבטחים חיתום. לקבוצת מנורה מבטחים יש נציגות הן בסדרות האג"ח הארוכות והן בסדרת אג"ח ט' הקצרה, שאפריקה חייבת להחזיר למחזיקיה בנובמבר הקרוב כ-550 מיליון שקל.

במהלך השבוע האחרון שהו מושיק תאומים, היועץ האסטרגי החדש של אפריקה ישראל והבעלים לבייב באיטליה. גם יונל כהן, מנכ"ל קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, הנחשבת לאחד הנושים הגדולים של אפריקה, שוהה בימים אלו באיטליה. ככל הידוע כהן נמצא בסמינר של ראשי חברת ג'נרלי, בעלת השליטה במגדל.

ההצעה הרשמית הראשונית להסדר החוב של אפריקה כוללת, על פי הערכות, תשלום במזומן של כ-500 מיליון שקל; הנפקת מניות חדשות של אפריקה ישראל וחברות בנות כך שהשליטה באפריקה תישאר בידי לבייב ובחברות הבנות בידי אפריקה ישראל; הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של מיליארד שקל והנפקת כתבי התחייבות נדחים סחירים למשך תקופה של עד 16 שנה. בשבוע הבא אמורה נציגות בעלי האג"ח להעביר לאפריקה הצעה חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully