וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עונש מוות למשתתף בהפגנות באירן

אתר רפורמיסטי ברפובליקה האיסלמית דיווח כי בית משפט גזר עונש מוות ראשון על אחד מתומכי האופוזיציה שנטל חלק בהפגנות נגד תוצאות הבחירות לנשיאות

בית משפט אירני פסק גזר דין מוות לאדם שהשתתף בהפגנות נגד תוצאות הבחירות, כך מדווח היום (חמישי) אתר רפורמיסטי אירני. האתר, שלא סיפק מקורות לידיעה, אמר כי מוחמד רזה עלי זמאני קיבל את הידיעה על גזר הדין ביום שני השבוע, אולם לא פירט על פרטי כתב האישום.

על פי סוכנות ידיעות חצי רשמית באירן, בחודש אוגוסט הואשם עלי זמאני במאבק נגד השלטון האיסלמי ובחברות פעילה ב"ארגון טרור פרו מלוכני" ופשעים נוספים. הרשויות באירן לא הגיבו לפרסומים.

עד כה לא דווח על מקרים דומים של גזרי דין מוות למפגינים שהשתתפו בהפגנות הענק שנערכו לאחר הבחירות, שגורמי האופוזיציה טענו כי זויפו בכדי להבטיח ניצחון לנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד.

עלי-זמאני הוא אחד מתוך יותר מ-100 פעילי אופוזיציה, בהם דמויות מרכזיות בתנועה הרפורמיסטית, שמואשמים בעידוד הפגנות הרחוב אחרי הבחירות במסגרת סדרת משפטים המוניים שהחלו באוגוסט והוגדרו כ"משפטי ראווה". בין הנאשמים הבכירים: סגן הנשיא לשעבר מוחמד עלי אבטחי, סגן שר החוץ לשעבר מוחסיין אמינזאדה ומזכיר הממשלה לשעבר עבדאללה רמזנזאדה.

נשיא אירן לשעבר מוחמד חתאמי, שתמך במועמד האופוזיציה מיר חוסיין מוסווי, טען כי הוידויים שהושגו במהלך המשפטים הושגו ב"תנאים בלתי רגילים" וכי הם בלתי קבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully