וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: אבו מאזן מאיים להתפטר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.10.2009 / 21:21

העיתון המצרי "א-שורוק" מדווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית זועם על מדינות ערב שלא הגנו עליו לאחר שנמשכה ההצעה לאימוץ דו"ח גולדסטון. "הוא חש שמתנערים ממנו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן זועם על מדינות ערב, משום שלטענתו הם הותירו אותו לבד אל מול הביקורת החריפה שמושמעת עליו מהזירה הפלסטינית והכלל-ערבית על רקע החלטת הרשות למשוך את ההצעה לדון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. כך דיווח היום (חמישי) העיתון המצרי "א-שורוק".

"אבו מאזן חש שבירות ערב, שעמן הוא התייעץ לפני קבלת ההחלטה לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון, אינן מחזקות את ידיו אלא להפך: הן מתנערות ממנו באופן פומבי", מסרו מקורות העיתון. על פי המקורות, אבו מאזן כה זועם עד כדי כך שהוא מאיים בהתפטרות מתפקידו.

אולם למרות האיומים, מקורות בקהיר העריכו כי קיימים סיכויים נמוכים לכך שאבו מאזן יתפטר בעקבות הפרשה. "בשנה האחרונה איים אבו מאזן להתפטר מספר פעמים אולם בסופו של דבר הוא לא עשה דבר", מסרו. לטענת מקורות דיפלומטיים ערבים, אבו מאזן אינו יכול לחזור בו מההחלטה למשוך את הצעת ההחלטה לדון בדו"ח משום שהוא נתן את הבטחתו לנשיא ארה"ב ברק אובמה.

וכיצד תשפיע הפרשה המביכה על עתיד הפיוס בין חמאס לפתח? מקורות מצרים מסרו לעיתון כי למרות האיומים של חמאס שלא להשתתף בטקס החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח שאמור להיערך ב-26 באוקטובר בקהיר, קהיר קיבלה הבטחה מחמאס לחתום על הסכם הפיוס במועד שנקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully