וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: יהודים לא יוכלו לעלות מחר להר הבית

גלעד גרוסמן

8.10.2009 / 21:05

הרכב של 3 שופטים בראשות הנשיאה בייניש דחה את עתירת פעיל הימין יהודה גליק שדרש להיכנס למתחם בשם חופש הפולחן."זכות הגישה אינה מוחלטת ויש להגבילה נוכח חשש לחיי אדם"

בג"ץ דחה היום (חמישי) עתירה שהגיש פעיל הימין יהודה גליק, ובה דרישה לאפשר ליהודים לעלות להר הבית במהלך חג הסוכות ובעיקר לרגל אירועי הושענא רבה ושמיני עצרת הנערכים בסוף השבוע.

גליק טען, כי המשטרה מונעת מיהודים ומתיירים להיכנס להר הבית במהלך חג הסוכות, באופן שפוגע פגיעה חמורה בחופש הפולחן. בנוסף, הוא טען שמדובר בפגיעה בוטה בשוויון, לאור העובדה שהכניסה להר הבית מותרת למוסלמים, שלטענתו מאיימים בפגיעה ביהודים שייכנסו למתחם.

בחודש שעבר קבעו שופטי בג"ץ שדנו בעתירה דומה שהגיש גליק, כי טרם מוצו ההליכים השונים בכל הקשור לנושא עלייתם של יהודים דתיים להר הבית, ולכן אין מקום עדין לדון בכך בבג"ץ. גליק עתר בעקבות החלטתם ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וביקש ממנו לפעול ולהורות על יישום "ניראות שוויונית" ביחס לכניסת יהודים להר הבית.

לטענתו, נאמר לו שפנייתו הועברה לטיפולה של מחלקת הבג"צים בפרקליטות, אולם עד היום הוא לא קיבל תשובה לגביה. כמ כן, הוא טען כי פנה למשטרה כדי שתיערך להגעה של יהודים רבים להר הבית במהלך חג הסוכות וטען כי ראוי לאפשר להם להיכנס למתחם.

המשטרה טענה מנגד כי אין אפליה בכל הקשור לכניסה להר הבית, והוסיפה כי אין עילה להתערבותו של בית משפט במדיניות המבקרים בהר הבית בשל ההשלכות המדיניות והביטחוניות הכרוכות בכך. עוד נטען, כי לאור האירועים האלימים שהתרחשו בשבועות האחרונים בהר הבית ובירושלים, הוחלט שלא לאפשר כרגע עלייתם של מבקרים להר הבית מחשש לפגיעה בסדר ובשלום הציבור.

השופטים, הנשיאה דורית ביניש, חנן מלצר ויורם דנציגר, החליטו לדחות את העתירה בטענה ונימקו: "בית משפט זה אינו יכול להתעלם ממורכבותה ומרגישותה המיוחדת של כל החלטה הנוגעת להר הבית ומהבאה בחשבון של הסיכונים המדיניים והביטחוניים הכרוכים בסוגיה זו", נכתב בהחלטה

השופטים הוסיפו ש"זכות הגישה להר הבית אינה מוחלטת", וכי החלטת המשטרה "להגבילה נוכח חשש לחיי אדם אינה מגלה עילה להתערבותנו". השופטים ציינו עוד בהחלטתם כי בשבוע רגיל הר הבית סגור למבקרים בשישי ושבת וכי "בנסיבות אלה, בכל הכבוד, הגשת עתירה לבית משפט זה ביום חמישי בשעות הצהרים בבקשה להתיר כניסה במהלך סוף השבוע הקרוב, אינה מאפשרת, בפרק הזמן שנותר, לדון בסוגיה מורכבת זו. הנה כי כן, ולו מטעם זה בלבד דין העתירה בעניין זה להידחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully