וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל רפואי: פג נשלח לקבורה – וחזר לחיים

איילה חננאל ונעמה טלמור

8.10.2009 / 20:18

אב לתינוק שנולד בשבוע ה-22 להריון שוחרר לביתו בטענה כי בנו מת – אך גילה בעת הכנתו לקבורה כי הפג חי ונושם. משרד הבריאות צפוי להורות על הקמת ועדת בדיקה

חשש למחדל רפואי בבית החולים אסף הרופא בצריפין: למחלקת היולדות של בית החולים הגיע אמש (רביעי) זוג מכפר-קאסם, כאשר האישה מצויה בשבוע ה-22 להריונה. לפי אבחנת הרופאים, סבלה האישה מצירים מוקדמים, והיא הובלה מיד לחדר הניתוח לצורך הוצאת התינוק. רופא גניקולוג שביצע את ההליך באישה קבע את מותו של הוולד – ובהתאם לנהלי בית החולים הועברה הבוקר "גופתו" של הילד להוריו כדי שיביאו אותו לקבורה בכפרם.

לפי האב, בעת שביקש לרחוץ את גופת בנו במסגרת הליך ההבאה לקבורה – הבחין כי התינוק זז ונושם. רופא הכפר בדק בשלב זה את התינוק ומצא כי לפעוט אכן יש דופק. בשלב זה יצר האב קשר עם בית החולים והנוחה להגיע במהירות בחזרה לפגיה.

בבית החולים אישרו את המקרה ומסרו כי הוולד מטופל כעת בפגייה ומצבו יציב. כמו כן מסרו כי המקרה הועבר לידיעת משרד הבריאות, בהתאם לנוהל המקובל. לאור הנסיבות, צפוי משרד הבריאות להורות על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת לבחינת התנהלות בתי החולים במקרה.

מקרה דומה אירע לפני כחודשיים וחצי בבית החולים האיטלקי בנצרת: רופאי בית החולים קבעו את מותו של פג שנולד בשבוע ה-25 להיריון אימו ושחררו את הגופה לידי המשפחה, כדי שתוכל להביאו לקבורה. בני המשפחה, מהכפר דבוריה שבגליל התחתון, לקחו את הגופה לרחיצה, ואז הם הבחינו שהעובר מגלה סימני חיים. הם הזעיקו את מד"א, וצוות שהגיע למקום הבהיל את העובר חזרה לבית החולים.

  • עוד באותו נושא:
  • אסף הרופא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully