וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 100 שנה: טורקיה וארמניה מחדשות יחסים

ארמניה וטורקיה יחתמו בסוף השבוע על הסכם היסטורי לחידוש הקשרים הדיפלומטיים ולפתיחת הגבולות ביניהן. המדינות היו בסכסוך מתמשך בשל אי הכרת טורקיה באחריותה לשואת הארמנים

טורקיה וארמניה עומדות לחתום במהלך סוף השבוע על הסכם היסטורי לחידוש הקשרים הדיפלומטיים ביניהן, לאחר כמעט 100 שנים של איבה. בישיבה שכינס היום (חמישי) נשיא ארמניה ויו"ר מועצת הביטחון הלאומית, סרג' סרגיאן, תמכו נציגי המפלגות במדינה בתהליך חידוש היחסים ובצעדים העומדים על הפרק.

ההסכמים, שצפויים להיחתם כבר בימים הקרובים, הושגו בתיווך שוויצרי שהעמיד בפני המדינות תאריך יעד שמסתיים באוקטובר. במסגרת ההבנות שהושגו, המדינות יחתמו על מוכנות לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, ועל הסכם מסגרת לפיתוח היחסים העתידיים ביניהן. גורמים באופוזיציה הארמנית ובפזורה הארמנית בלבנון ובצרפת קיימו הפגנות נגד חתימת ההסכם, אך שר החוץ הטורקי התייחס אליהן בביטול ואמר, כי "הכל קורה באופן טבעי".

הסכסוך בין שתי המדינות הוא על רקע דרישתה של ארמניה ושל ארמנים בכל רחבי העולם, כי טורקיה תכיר בטבח הארמנים ההמוני שנערך בשנים 1915-1923 באימפריה העותמנית, כרצח עם. עד כה הכחישה טורקיה בתוקף את ההאשמות וטענה להגנתה כי הארמנים שהתגוררו במערב אנטליה במהלך מלחמת העולם הראשונה תמכו ברוסים, שנלחמו נגד הטורקים. הסכסוך בין המדינות התרחב בשלהי המאה ה-20 לאחר שטורקיה סגרה את גבולה עם ארמניה ב-1993 בעקבות הפלישה הארמנית לחבל נגורנו-קרבך השנוי במחלוקת בינה לבין אזרבייג'ן, בעקבות מהומות בין האזרים לבין המיעוט הארמני בחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully