וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילות יום השישי: 11 שוטרים נפצעו קל בי-ם

ניר יהב ואיילה חננאל

9.10.2009 / 14:16

התפילות בהר הבית הסתיימו ללא מהומות. עם זאת, במספר שכונות במזרח ירושלים יודו אבנים לעבר שוטרים, 11 נפצעו באורח קל. שני מיידי אבנים נעצרו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

תפילות יום השישי בהר הבית הסתיימו, וחששות המשטרה מהתפרעויות נרחבות לא התממשו לפי שעה. עם זאת, 11 שוטרים נפצעו במהלך היום (שישי) באורח קל מאבנים שיודו לעברם. שבעה מהם טופלו במקום, ואילו ארבעה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה עצרה שניים ממיידי האבנים.

כ-2,500 שוטרים, שוטרי מג"ב ושוטרי יחידות מיוחדות, התפרסו בירושלים ובסביבת מתחם הר הבית מחשש לעימותים במהלך התפילות. כוחות מיוחדים התפרסו גם ביישובים מעורבים בצפון הארץ.

הדריכות המוגברת באה על רקע קריאות של גורמים ערביים להכריז על מחר כ"יום זעם" ולצאת בהפגנות במחאה על "הפגיעה הישראלית במסגד אל-אקצא". הקריאה הבולטת ביותר באה מכיוונו של איש הדת החשוב ביותר בעולם הסוני, השייח' ד"ר יוסוף קרדאווי, שהכריז על יום שישי כ"יום זעם" למען הזדהות עם מסגד אל-אקצא. במסיבת עיתונאים שקיים השבוע אמר השייח' קרדאווי, כי "האיומים של אלה הגוזלים את אל-אקצא עברו כל גבול".

קרדאווי הוסיף כי האיומים הללו "מחייבים את המוסלמים לסייע לאל-אקצא בתור אחד משלושת המסגדים הקדושים לאיסלם". מי שכבר נענה לקריאת השייח' קרדאווי הוא ארגון חמאס, שהפיץ כרוזים ופרסם קריאה לציבור הפלסטיני בעזה ובגדה לארגן עצרות מחאה "כדי להגן על אל-אקצא".

גם בארגון פתח קראו לציבור הפלסטיני לצאת מחר בהמוניו ולהפגין את תמיכתו במסגד אל-אקצא ובירושלים כ"בירת הנצח של המדינה הפלסטינית העצמאית". הוועד המרכזי של הארגון קרא לעולם הערבי והאיסלמי להכריז על תמיכתם בעם הפלסטיני ולהביע את מחויבותם למקומות הקדושים לאיסלם ולנצרות בירושלים. הממשלה הפלסטינית גינתה גם היא את "המתקפות הישראליות" על מסגד אל-אקצא וקראה לציבור להתייצב מול ישראל.

בתוך כך, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' קיים אתמול הערכת מצב מיוחדת בשיתוף המפכ"ל רב ניצב דודי כהן, גורמי משרד החוץ והפרקליטות בנוגע למהומות במזרח ירושלים, לקראת תפילות יום השישי. השר קיבל את המלצת המשטרה להמשיך ולהגביל את גיל המתפללים, ולמתחם יורשו להיכנס מוסלמים מעל גיל 50 בעלי תעודת זהות כחולה ונשים מכל הגילאים. אהרונוביץ' פנה לקהל המתפללים ולכלל הגורמים, מוסלמים ויהודים כאחד ודורש לשמור על איפוק ושקט, עם זאת השר מדגיש, כי "כנגד כל ניסיון להפרת סדר תינקט פעולה נחושה על מנת למנוע התלקחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully