וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שינוי? על קבוצת "משנים"

אייל דץ

9.10.2009 / 0:12

במסגרת המאבק בקשרי הון-שלטון, יושבת קבוצת "משנים" מול הכנסת, מחלקת פלאיירים, מייצרת סרטונים, מארגנת ערבי קולנוע עם מסרים חברתיים ובעיקר נאבקת בהפלרת המים בישראל

כבר למעלה מחודשיים שחברי קבוצת "משנים", מתגוררים במאהל מחאה בגן הכנסת בכניסה לכנסת ישראל, ומדי יום יוצאים לחלק פלייארים בעיר. עבורם אקטיביזם הוא לא תחביב, או דרך לשרוף את שעות הפנאי, אלא דרך חיים לכל דבר. נדמה שחברי הקבוצה לא ינוחו עד שיצליחו להעביר לעולם את המסר - שינוי חברתי הוא לא חלום. שינוי חברתי הוא אפשרות ולכן על כל אחד ואחת מאיתנו לקחת את גורלו בידיים ולפעול למען עולם טוב יותר.

המאבק העיקרי כרגע של חברי "משנים" הוא נגד ההפלרה. לטענת חברי הקבוצה, ההליך שבו מוחדרת למי השתייה שלנו חומצה פלואורידית, כדי לשמור על בריאות השיניים, הוא הליך מסוכן. לטענתם, מדובר בחומרים מסרטנים שעוברים מהתעשיות למדינה ומשם למי השתייה שלנו. הקבוצה יצרה שני סרטונים שעוסקים בנושא: "מהי הפלרה" ו-"אבא למה יש לי סרטן"?, סרטון שמספק מידע חשוב על הקשר בין עלייה ברמות הסרטן לזיהום האוויר והמים. חברי הקבוצה נמצאים בחזית המאבק נגד הון –שלטון. לטענתם, מדובר בריקוד טנגו מסוכן שפוגע בבריאות של כולנו.

בחודש הקרוב תקיים הקבוצה מספר פעילויות והם מזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק באירועים. בין היתר תקיים הקבוצה פגישת היכרות שבו יציגו חברי הקבוצה את עיקרי המאבק שמתנהל כיום כנגד קשרי הון-שלטון-תקשור. לאחר מכן יתקיים דיון לגבי ההשפעה של קשר זה על הבריאות והחיים שלנו ועל איך משנים את המצב.

בנוסף, פותחת החודש הקבוצה מסורת חדשה. ערבי "צופים שינוי – הסתכלות אחרת בקולנוע" שבמהלכם יוצגו סרטים שעוסקים בנושאים חברתיים ובקשרי הון שלטון ואחריהם יתקיים דיון בנושא. בין היתר יוצגו הסרטים "תודה שעישנתם", העוסק בסיפורו של לוביסט למען חברות הסיגריות, "נחטפת" שמספר על סוכן סי.אי.איי לשעבר שבתו נחטפה על ידי רשת של סוחרי נשים, ו-"שביתה" - סרטו הדוקומנטרי של אסף סודרי שצונזר מהטלוויזיה ב-2003 ומתאר כיצד מופרת זכותם של עובדי "חיפה כימיקלים דרום" להתאגד. כל הדיונים והקרנות הסרטים יתקיימו ברח' הצלף 8 בתל אביב. בנוסף, הקבוצה מציגה בכל יום בשעה 21:00 במאהל המחאה בירושלים את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully