וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אבו מאזן יואשם בבגידה וסיוע לישראל?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.10.2009 / 9:30

המאבק של חמאס נגד החלטת יו"ר הרשות לדחות הדיון בדו"ח גולדסטון עולה מדרגה. משרד הפנים בעזה יגיש נגדו תלונה על בגידה וסיוע לישראל

הסערה שעוררה החלטת הרשות הפלסטינית לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה מגיעה למישור המשפטי: דובר משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה, איהאב אל-רסין, מסר היום (חמישי) כי משרדו החל בהליך הגשת תביעות משפטיות נגד גורמים שונים, ביניהם יו"ר הרשות אבו מאזן, בשם 250 הפלסטינים שעבדו במשרד הפנים של חמאס ונהרגו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה.

המשרד אמר כי הוא מגנה בתוקף את החלטתה של קבוצה של אנשים מסוימים, שבראשם אבו מאזן, "לסחור בסוגיות העם הפלסטיני ולמכור אותן במחיר הזול ביותר". אל-רסין הסביר כי בעיתונות הישראלית נחשף כי אבו מאזן הסכים למשוך את הצעת ההחלטה לדון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה בתמורה למתן היתר ישראלי להקים רשת סלולרית נוספת בגדה, שבראשה עומד בנו של אבו מאזן.

דובר משרד הפנים של חמאס קרא לציבור הערבי להתנגד להנהגה הפלסטינית "שבגדה באופן שאי אפשר לשתוק עליו ולקבל אותו" וציין כי אין מנוס מהעמדת "הבוגדים הגדולים הללו" לדין. לדבריו, משרדו בוחן ברצינות את בקשתם של אישים פלסטינים ואיסלמים וכן את בקשת משפחות הרוגי "עופרת יצוקה" לעצור את כל מי שקשור לבקשת הדחייה בדיון בדו"ח גולדסטון באשמת בגידה וסיוע לישראל.

"מנגנוני הביטחון ברצועת עזה עוצרים ומכניסים לכלא כל מי שמבצע גניבה קטנה וכמובן כל מי שמשתף פעולה עם ישראל ומעביר לה דיווח קטן, על כן חובה עלינו לעצור את כל מי שגונב את העם ומוכר את המולדת בחינם", הוסיף.

במקביל דיווחו מקורות פלסטינים כי יו"ר הרשות אבו מאזן שיגר את שר החוץ בממשלת פיאד, ריאד מאלכי, למטה האו"ם בניו יורק, כדי לתמוך בבקשה להעביר את דו"ח גולדסטון לדיון במועצת הביטחון. בכך ינסה אבו מאזן למזער את הנזקים שעוררה החלטתו לדחות את הדיון בדו"ח. אתמול כבר הודה מזכיר הוועד הפועל של אש"ף ומקורבו של יו"ר הרשות, יאסר עבד רבה, כי הרשות "שגתה" בהחלטתה לדחות את הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully