וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק תצפית בפיתוח ישראלי ייחשף בשבוע הבא

מאת זוהר בלומנקרנץ

8.10.2009 / 14:19

"נץ שחור 50" - מערכת תצפית רובוטית המבוססת על מסוק ללא טייס, מתוצרת חברת "סטדיקופטר" מיקנעם - תיחשף פומבית בראשונה בתערוכת "ישראל דיפנס 2009"

"נץ שחור 50" - מערכת תצפית רובוטית המבוססת על מסוק ללא טייס, מתוצרת חברת "סטדיקופטר" מיקנעם - תיחשף פומבית בראשונה בתערוכת "ישראל דיפנס 2009", שתיפתח בתחילת השבוע הבא ותימשך שלושה ימים בתל אביב. כך נודע אתמול לדה מרקר.

פיתוח המסוק הושלם בשנה האחרונה ומבוסס על פטנט מקורי של החברה למערכת בקרת טיסה אוטונומית. החברה התחילה בביצוע הדגמות המערכת בפני "גורמים בעלי עניין", כהגדרתה, בענף התעופה, צה"ל והמשטרה. לפיכך סירבה אתמול החברה לחשוף את מחירה המדויק של המערכת, "כדי לא לפגוע במשא ומתן ובמכרזים". עם זאת, בענף התעופה העריכו כי מחירה של המערכת החדשה נאמד במיליוני שקלים בודדים.

לפי פרסומי החברה, יתרונה של המערכת בכך שהיא מאפשרת גישה ונותנת מענה גם עבור אזורים שקשים לסיור ולפיקוח באמצעים הקיימים היום.

התפעול דורש שני אנשי צוות בלבד

למסוק זעיר ללא טייס יש יתרונות רבים על פני מזל"ט רגיל, בהם המראה ונחיתה מכל נקודה וללא תלות במסלול המראה, היכולת לרחף באוויר במקום, ויכולת לטוס נמוך וקרוב למטרה.

המסוק ומערכות העזר המותקנות עליו משונעים על גבי רכב ייעודי אל נקודת ההמראה, כאשר תפעול המערכת מצריך שני אנשי צוות בלבד. הצוות מניע ומאתחל את התחנה הקרקעית ועל ידי לחיצה פשוטה על נקודת ציון במפה האלקטרונית נשלח המסוק אל היעד. צילומי וידיאו ישירים מועברים בשידור חי אל התחנה הקרקעית. המסוק טס בצורה אוטונומית לחלוטין וכל מהלך תעופתו מוכתב ונשלט על ידי מחשב הטיסה.

תערוכת "ישראל דיפנס 2009" הינה תערוכת הצבא, משטרה ובטחון הבינלאומית הגדולה בישראל והיא מהווה מפגש ישיר בין יצרנים חברות וארגונים מובילים בתחום לבין מגוון של צרכנים: אנשי הרכש, קציני שדה ומטה, אנשי האגפים הטכנולוגיים והמקצועיים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר.

בתערוכה צפויות להציג יותר ל-50 חברות שונות בתחומים שונים וצפויים לבקר בה מעל ל-1,500 מבקרים בשלושת ימי פעילותה, מתוכם צפויים להגיע כ-300 מבקרים מחו"ל בנוסף על נציגים מכל השגרירויות הזרות הפועלות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully