וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני יוזם רפורמה בוועדת הכספים

מאת צבי זרחיה

8.10.2009 / 14:10

יו"ר הוועדה יקיים בשבוע הבא דיון שיעסוק בנושא ההעברות הכספיות מטעם האוצר למשרדי הממשלה השונים, בעקבות דו"ח של המכון לדמוקרטיה שכינה את הוועדה "יחידת סמך של האוצר"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יקיים בשבוע הבא דיון בוועדה שיעסוק בנושא ההעברות הכספיות מטעם האוצר למשרדי הממשלה השונים. גפני קבע את הדיון בעקבות הדו"ח של המכון לדמוקרטיה שפורסם אתמול ב-TheMarker, והעלה כי 50% מבקשות האוצר לשינויים בתקציב אושרו באופן אוטומטי בוועדות - ורק אחת מכל ארבע הצעות אושרה לאחר דיון ממצה.

גפני אמר בתגובה לדו"ח, שבו כונתה ועדת הכספים "יחידת סמך של האוצר", כי הדו"ח משקף ברובו את המציאות העגומה בנושא ההעברות הכספיות המתבצעות בוועדה זה שנים. "הביקורת שמובאת בדו"ח על הוועדה לדורותיה מוצדקת ברובה, וניתן לשמוע את הביקורת גם ממני ומחברי הוועדה האחרים כמעט בכל פעם שיש העברה תקציבית", אמר.

גפני הוסיף: "אקיים דיון בנושא ואזמין את נשיא המכון לדמוקרטיה, ד"ר אריק כרמון, ואת החוקרים שביצעו את המחקר, כדי שיביאו את המלצותיהם בפני חברי הוועדה".

גפני, שבחר לא להתעלם מהדו"ח אלא להתייצב מולו, אמר כי הוא נחוש לבצע שינויים משמעותיים ורפורמה בעניין. "הדו"ח מוצדק, ההעברות מגיעות בדרך כלל באותו הבוקר שבו מתקיים הדיון. פעמים רבות נציגי האוצר כלל לא מגיעים להציג את ההעברות התקציביות, וגם כאשר הם מגיעים חלקם לא יודעים במה מדובר או עונים תשובות לקוניות. אין להתנהלות הזאת כל הצדקה ואנו נפעל לשנות זאת".

עם זאת אמר גפני כי המלצתם של מחברי הדו"ח, פרופ' ראובן חזן וד"ר חן פרידברג, להקים ועדת משנה שתבחן את ההעברות בצורה מעמיקה, איננה ריאלית: "זה רק טבעי שחברי הוועדה כולה ירצו להיות חברים בוועדת המשנה. כולם צריכים לדעת במה מדובר, כולם צריכים להיות בקיאים במהות העברות התקציביות, וועדת המשנה הזאת צריכה להיות הוועדה עצמה".

גפני אמר עוד כי הוא בעד לשקול את האפשרות להאציל למשרדי הממשלה את הסמכות להעביר בעצמם את התקציבים מסעיף לסעיף במשרדם, וכן כי יזמין את נציגי משרדי הממשלה לדיונים על ההעברות, ולא רק את נציגי האוצר.

"עד היום רק נציגי האוצר הוזמנו, ומהיום גם נציגי המשרדים השונים יוזמנו כדי להסביר טוב יותר במה מדובר. מדובר בכספי ציבור, ותפקידנו החוקי הוא לפקח שהכל נעשה כשורה - וכך אכן נעשה", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully