וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתלבט: האם להרחיב הפעילות באפגניסטן?

טליה שחר

7.10.2009 / 22:27

אחרי 8 שנים של לחימה, מחפש הממשל בוושינגטון פיתרון למערכה הנמשכת באפגניסטן ומתמודד עם לחצים לתגבור הכוחות הצבאיים באזור. האם עוד מעצמה שוקעת בבוץ האפגני?

שמונה שנים בדיוק אחרי תחילת המלחמה באפגניסטן, ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך לחפש את האסטרטגיה הטובה יותר לניהול המערכה.

אובמה נפגש היום (רביעי) עם יועציו הביטחוניים כדי לדון באפגניסטן וביום שישי הם ידונו בפקיסטן. על הפרק, בקשתו של מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן לתוספת של עד 40,000 כוחות. כיום נמצאים כ-68,000 חיילים אמריקאים באזור, לאחר תוספת של 21,000 בשנת 2009 בהוראת אובמה.

הפגישה מתרחשת יום לאחר שהנשיא נפגש עם מנהיגי הקונגרס כדי לשמוע את דעותיהם בנושא - ובסופה הצהיר כי לא יפחית ממצבת הכוחות האמריקאים באזור או ישנה את משימת הכוחות למצוד אחר טרוריסטים בלבד. בכירים נוספים במפלגה הדמוקרטית היססו גם הם באחרונה לתמוך בתגבור הכוחות, בהם גם סגן הנשיא ג'ו ביידן אשר על פי ההערכות תמך גם הוא במיקוד המערכה באל קעידה ובתקיפות אוויריות, במיוחד בפקיסטן.

לחץ על אובמה להגדיל כוחות

בפגישה אתמול לחצו כמה חברי המפלגה הרפובליקנית על הנשיא להגדיל את הכוחות הצבאיים באזור. על פי דיווחים, יריבו במרוץ לנשיאות, ג'ון מק'קיין, אמר לאובמה כי "זה לא צריך להיות תהליך שמתנהל בנינוחות". אובמה מצידו ענה לדברים ואמר: "ג'ון, אני מבטיח לך שזה לא יתנהל בנינוחות. אף אחד לא מרגיש את הדחיפות לעשות את זה נכון יותר ממני."

הבית הלבן והקונגרס ינהלו כמה פגישות רשמיות השבוע בנוגע לעתיד המערכה באפגניסטן, ואובמה אמור לקבל את החלטתו בשבועות הקרובים.

בתוך כך, היום הגיעו לארצות הברית גופותיהם של שמונה חיילים אמריקאיים שנהרגו בשבוע שעבר, לאחר הקרבות הקשים ביותר השנה בין כוחות הקואליציה לטאליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully