וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי: "חמאס פוגע בפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2009 / 20:45

אחמד אבו אל-רייט התייחס לבקשת חמאס לדחות את הפיוס עם פתח והבהיר כי הארגון "אינו פועל למען האינטרס הפלסטיני". בינתיים, אבו מאזן סופג ביקורת גם מבית

בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה החליט היום (רביעי) ארגון חמאס שלא להשתתף בשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות שאמורות להתקיים בסוף החודש בקהיר. אתר חדשות פלסטיני דיווח כי בעקבות התייעצויות אינטנסיביות שקיימה הנהגת חמאס עם הזרוע הצבאית של הארגון, החליט הארגון גם לא לחתום על הסכם פיוס עם פתח ב-26 באוקטובר, שהיה אמור להיות שיא השיחות.

דיווח זה מצטרף לדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית מפי מקור המקורב לחמאס, לפיו חמאס פנה למצרים בבקשה לדחות את מועדי שיחות הפיוס בין חמאס לפתח האמורות להיערך ב-25 באוקטובר. מי שלא אהב את ההחלטה של חמאס הוא שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט שאמר היום כי כל גורם פלסטיני שינסה לדחות את הסכם הפיוס "אינו פועל למען האינטרס הפלסטיני". הוא הביע צער על כך ש"הטקטיקה והתרגילים גוברים על האסטרטגיה".

החלטת הרשות למשוך את ההצעה לדון בדו"ח ולדחות את הדיון בו למרץ 2010 עוררה סערה-רבתי ברשות הפלסטינית ומחוצה לה. בימים האחרונים עומד אבו מאזן בפני ביקורת נוקבת, אולי הקשה ביותר מאז שנכנס לתפקידו כיו"ר הרשות, מצד מדינות ערב, חמאס ואף ביקורת מבית - מאנשיו בארגון פתח. אתמול אף הטיל עליו מקורבו לשעבר ובכיר פתח נביל עמרו את האחריות המלאה לפרשת גולדסטון ודרש ממנו לשוב ארצה מביקוריו בחו"ל.

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף ויועצו של אבו מאזן, יאסר עבד רבה, הודה היום כי ההנהגה הפלסטינית "שגתה" בהחלטתה למשוך את ההצעה לדון בדו"ח גולדסטון, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". הוא הבהיר כי למרות הטעות, יהיה ניתן לתקן אותה "ולשם כך אנחנו פועלים כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully