וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מיצי לא אוכל?

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

7.10.2009 / 17:53

איך גורמים לחתול לעשות צרכים רק בארגז, ולמה קורה להוא מפסיק לאכול? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לשאלות שלכם

אני מגדלת חתול בן 4. הוא מסרב לאכול את אותו סוג מזון לאורך זמן ועושה שביתת רעב. מה שקורה שבביתי כרגע יש אולי 7 חבילות של מוצרי מזון שונים שאיתם אני מגוונת אבל הוא תמיד דורש משהו חדש כל פעם איך אני מתמודדת עם זה?

תשובה: שלום רב ותודות על פנייתך. נושא המזון מורכב יותר מכפי שהוא נשמע והוא בהחלט קשור גם לקשר בינך ובין החתול שלך. במקרה הפשוט ביותר נראה שהסיבה היא רק עניין של טריות המזון וגיוונו. מלבד זאת, יכול להיות שהחתול סובל מבעיה רפואית כלשהי כגון בעיות בפה וכדומה. כדאי קודם כל לשלול בעיה פיסיולוגית, ולאחר מכן לפתור את בעיית המזון, ויש כמה דרכים לעשות זאת.

מזון יבש מאבד במהירות מטריותו, ויכול להיות שהחתול מתלונן על כך. מומלץ לרכוש מזון יבש איכותי בכמות של לא יותר מק"ג אחד, ולשמור אותו סגור היטב במקום יבש וקריר. מעבר לכך, ניתן בהחלט לערבב לו את המזון היבש עם שימורים מאיכות טובה(מזון רטוב הוא בדיוק כמו מזון יבש וההבדל היחיד הוא במרקם), ואף עם מזון שלכם (עוף, טונה וכו'). כדי לבדוק מהו המזון היבש והמשומר האהוב עליו, ניתן לנסות דוגמיות של סוגים שונים. עוד דבר שחתולים רגישים אליו הוא ניקיון הכלים. כדאי לנקון את קערית המזון לעיתים קרובות ולדאוג שתמיד יהיו מים נקיים וטריים.

אפשרות שלישית לכך שהוא מסרב לאכול היא מפני שרק כך הוא מקבל תשומת לב, ומנצל את העניין. חשוב להרבות במשחקים משותפים כדי למנוע מצב שבו החתול מתקשר איתך רק בזמן האכלה.

אני פונה אלייך לאחר שבעלי ואני ניסינו כמעט כל דבר אפשרי, לנו שני חתולים בני 3, זכר ונקבה. החתולה לאחר העיקור החלה להשתין בבית, למרות שיש שני ארגזים נקיים תמיד. ניסינו הכל וזה ממש מייאש. בקרוב אנו רוצים להביא לעולם ילד, וזה יהיה מאוד בעייתי עבורנו.

אנא, אל תתייאשו. המצב פתיר לחלוטין ובדרכים חיוביות בלבד. זו המנטרה שלנו והיא תמיד עובדת. חתולים עושים צרכים מחוץ לארגז החול – זה קורה ותמיד יש לכך סיבות, רק צריך לאתר אותן. ראשית וחשוב מכל זה לא לכעוס על החתולה, זה רק יחמיר את הבעיה.

יש סיבות רבות ומגוונות לעשיית צרכים מחוץ לארגז החול וכל מקרה שונה ממשנהו. באופן כללי, חשוב מאד שהיא תיבדק על ידי וטרינר המתמחה בחתולים כדי לוודא שהיא איננה סובלת מדלקת בדרכי השתן או בעיה פיזיולוגית כלשהי. והיה והכל טוב מבחינה פיזיולוגית, דעי שחתולים זקוקים למיקום חדש לכל עשיית "צורך" ו"צורך". כלומר, ההמלצה האופטימלית היא ארגז לכל חתול בבית ועוד ארגז אחד, וכל אחד במקום אחר ונפרד (במקרה שלכם שלושה).

מיקום הארגזים חשוב מאד גם הוא ועל כך בהרחבה בכתבה שלנו המצורפת (ראו קישור). אם ההתנהגות של מיה איננה מסתדרת מיידית בעזרת הטיפים שניתנו כאן, אל תתיאשו כי תמיד יש פתרון ונשמח להמשיך לייעץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully