וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ארה"ב מעורבת בהעלמת מדען הגרעין

חוקר גרעין יצא מאירן בחודש מאי לצורך עלייה לרגל למכה, ומאז נעלמו עקבותיו. שר החוץ האירני אמר, כי בידיו מסמכים המעידים על מעורבות אמריקאית בהיעלמותו

אירן מאשימה היום (רביעי) את ארצות הברית במעורבות בהעלמות של מדען גרעין איראני בסעודיה. סוכנות הידיעות האירנית דיווחה על "מספר שמועות" לפיהם המדען שהראם אמירי, שעבד בתוכנית הגרעין האירנית ונעלם בחודש יוני בזמן מסע עלייה לרגל למכה, תכנן לערוק למערב.

שר החוץ האירני, מונשאר מוטקי, צוטט בטלוויזיה הממשלתית של ארצו כאומר: "יש בידינו מסמכים המעידים על מעורבותה של ארצות הברית בהיעלמותו של שהראם אמירי בסעודיה". הוא הוסיף כי משרד החוץ האירני יטפל בסוגייה. אשתו של המדען הנעלם צוטטה כאומרת שלא הייתה בקשר עם בעלה, למעט מספר שיחות טלפון בתחילת מסעו.

בתוך כך, רשת אן.בי.סי דיווחה הבוקר כי משרד ההגנה האמריקאי ביקש מהקונגרס תקציב מיוחד לפיתוח פצצה המסוגלת לפגוע במתקנים גרעיניים תת-קרקעיים, הנמצאים כ-60 מטר מתחת לפני האדמה.

על-פי הדיווח, מחלקת ההגנה של ארצות הברית דרשה כ-50 מיליון דולרים לפיתוח וניסוי של ארבע פצצות מיוחדות, שיורכבו על מטוסי קרב. בבקשת הפנטגון, שאושרה על-ידי וועדות הסנאט ובית הנבחרים ביום שישי האחרון, נכתב: "מדובר בצורך מבצעי דחוף, שנועד לשפר את היכולת לפגוע בצורה קשה במטרות שנמצאות באזורים עויינים, מתחת לפני השטח". בדיווח צוין, כי הבקשה יכולה לרמוז על אפשרות של תקיפת מתקני הגרעין של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully