וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצרו את ההתנכלויות לשובתים"

אלון שן

7.10.2009 / 13:59

כך נכתב בבקשתם של איגוד עובדי כללית רפואה משלימה (ש.ל.ה) לבית הדין לעבודה. עוד טוענים השובתים בכתב התביעה כי ההנהלה "לא בוחלת באמצעים חוקיים כדי לשבור את רוחנו"

איגוד עובדי כללית רפואה משלימה (ש.ל.ה), השובתים זה שבועיים במסגרת הארגון "כוח לעובדים", פנה אתמול (ג') לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד אסף דרעי, בבקשה להוציא צווי מניעה להנהלת החברה. לדבריהם, ההנהלה מפריעה בצורה חמורה לחופש ההתארגנות וזכות השביתה. בהחלטת השופט יצחק לובוצקי תידון הבקשה לפניו באופן דחוף כבר בתחילת שבוע הבא.

בין היתר עוסקת הבקשה במניעת איומים בפיטורים, מניעת העסקת עובדים חדשים במקום השובתים, מניעת הפרעה לחלוקת חומר הסברה ולמניעת שינויים חד צדדיים בתנאי ההעסקה של העובדים – כלומר ביטול הקיצוץ החד צדדי עליו הודיעה ההנהלה באחוזי התגמול של המטפלים, כצעד כנגד השובתים.

בבקשה שהוגשה לבית הדין נכתב בין היתר כי "מיד לאחר ההחלטה וההכרזה על שביתה כללית – פתחה הנהלת המשיבה במאבק בוטה, במסגרתו לא בחלה בשום אמצעי, חוקי או בלתי-חוקי, במלחמה שהכריזה על התארגנות העובדים. נראה כי ההנהלה גמרה בדעתה לשבור בכל מחיר את התארגנות העובדים, גם אם הדבר כרוך בעבירות בוטות על החוק ובפגיעות חמורות בחופש ההתאגדות של העובדים".

מהנהלת ש.ל.ה נמסר בתגובה כי יועציה המשפטיים של החברה לומדים את טענות העותרים ויתייחסו לכך בתשובתם לבית הדין ובדיון שצפוי להיערך בשבוע הבא. בהנהלה מדגישים כי המטפלים בש.ל.ה מקבלים שכר ותנאים סוציאליים עפ"י חוק ואף למעלה מכך.

לגבי הטענה כי ישנו ניסיון לשבור את השביתה, כמו גם לגבי הטענה על קליטת עובדים חדשים, מוסרת הנהלת ש.ל.ה כי אלו טענות משוללות כל יסוד ומהוות ככל הנראה ניסיון לחפות על כישלונה של השביתה, שכן כל מרפאות הרפואה המשלימה של ש.ל.ה. (50 מרפאות ברחבי הארץ) פתוחות ומקבלות מטופלים, וכן למעלה מ 60% מהמטפלים אינם שובתים ועובדים בפועל בכל מרפאות הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully