וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בלחץ: סערת גולדסטון מסרבת לגווע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2009 / 13:50

הביקורת על תפקוד יו"ר הרשות הפלסטינית בפרשת דו"ח גולדסטון נמשכת. בעזה נתלו כרזות המכנות אותו בוגד, ויועציו ממליצים לו לדחות את שובו מחו"ל עד יעבור זעם

הזעם כלפי יו"ר הרשות אבו מאזן על רקע סערת גולדסטון הולך וגובר: ברחובות עזה תלויות תמונות רבות של יו"ר הרשות כשעל פניו מוטבע איקס. לצד התמונה של אבו מאזן מופיעות תמונות של הרוגי ופצועי מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה ומתחת מופיע הכיתוב: "אבו מאזן הבוגד, אתה תושלך אל מזבלת ההיסטוריה". במקביל הביעו תושבים ברצועה את מחאתם על החלטת הרשות למשוך את ההצעה לדון בדו"ח גולדסטון, באמצעות השלכת נעליים לעבר תמונתו של אבו מאזן.

כרזות נגד אבו מאזן בעזה. רויטרס
כרזות נגד אבו מאזן בעזה/רויטרס

החלטת הרשות למשוך את ההצעה לדון בדו"ח ולדחות את הדיון בו למרץ 2010 עוררה סערה-רבתי ברשות הפלסטינית ומחוצה לה. בימים האחרונים עומד אבו מאזן בפני ביקורת נוקבת, אולי הקשה ביותר מאז שנכנס לתפקידו כיו"ר הרשות, מצד מדינות ערב, חמאס ואף ביקורת מבית - מאנשיו בארגון פתח. אתמול אף הטיל עליו מקורבו לשעבר ובכיר פתח נביל עמרו את האחריות המלאה לפרשת גולדסטון ודרש ממנו לשוב ארצה מביקוריו בחו"ל.

כרזות נגד אבו מאזן בעזה. רויטרס
כרזות נגד אבו מאזן בעזה/רויטרס

ומה באשר לאבו מאזן עצמו? הוא כרגע נמצא בביקור באיטליה, במהלכו הוא נפגש עם ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני. אולם למרות שהוא צפוי לשוב בקרוב לרמאללה, מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו לאתר חדשות ערבי כי יועציו של יו"ר הרשות ממליצים לו לדחות את שובו "עד שוך סערת גולדסטון". על פי הדיווח, יועציו המליצו לו להמשיך ולבקר במדינות ערביות ואירופאיות נוספות. במקביל דיווחו מקורות פלסטינים כי אבו מאזן צפוי לשאת "נאום חשוב" שבו יתייחס לנושא.

כרזות נגד אבו מאזן בעזה. רויטרס
כרזות נגד אבו מאזן בעזה/רויטרס

בחמאס תקפו במילים חסרות תקדים בחריפותם את אבו מאזן ואף קראו לשלול את אזרחותו הפלסטינית. למרות שגורמים ברשות הפלסטינית כבר מתחילים להבין את הטעות ואף להודות בה בחצי פה, בחמאס מבהירים כי להחלטת הרשות תהיה השפעה כלשהי על הסכם פיוס פנים-פלסטיני, שאמור להיחתם ב-26 באוקטובר בקהיר. בחמאס החליטו לכנס ישיבה דחופה כדי לדון בהשלכות ההחלטה ולא מן הנמנע שהדבר יפגע גם בפיוס בין חמאס לפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully