וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: טויוטה גנבה את פטנט הכלאיים

היצרנית היפנית נתבעת על ידי חברת 'Paice' על שימוש ללא היתר בפטנט טכנולוגיית הכלאים בכלי-רכב. טויוטה: "שטויות. האמת תצא לאור במשפט"

אחרי ההפתעה הנעימה שחשפה טויוטה בדמות הקונספט הספורטיבי הנאה FT-86, שוב אנו חוזרים למצוקות הכלכליות שלה. הפעם מגיעה ענקית הפטנטים האמריקנית 'פייס' (Paice), אשר טוענת כי טויוטה הפרה זכויות יוצר שלה בהטמעת הטכנולוגיה ההיברידית במכוניותיה כפי שמדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. האם יש אמת בתביעה או שמא הקנטרנות שוב מרימה ראשה?

על פי טענותיה של החברה מפלורידה, החשד העיקרי הוא שטויוטה גנבה את המצע לתהליך הייצור ולא נדבך מסוים מכל מכללי ההנעה של המכוניות. פאנל בכירים מארגון המסחר של ארה"ב בודק את הטענה שהתגבשה, בראשה בקשת 'פייס' למנוע מטויוטה להמשיך ולשווק בעולם את כלי-הרכב המסתייעים במנועי בערה ובמנועים חשמליים כגוף אחד, עד לסיום כל הליכי הבירור המשפטיים.

נוסף על כך, פייס הגישה בקשת פיצוי משנית לבית המשפט בטקסס כנגד טויוטה צפון אמריקה, בהתאם לערכי הכנסותיה ממכירת כלי-רכב היברידיים בארה"ב. מיותר לציין שבמספרים, טווח הפיצוי עלול להסתכם בכמה עשרות מיליוני דולרים. בינתיים, טויוטה הגיבה באומרה שמדובר בתביעה חסרת שחר, חסרת ביסוס וכל הטענות הרגילות שנלוות לערעורים, והדגישה שהפטנט הוא שלה. "לטויוטה יש המון פטנטים בטכנולוגיה ההיברידית ולכן כתב ההגנה שלנו מוצק. אנחנו לא דואגים במיוחד", מוסר דובר החברה.


האופטימיות של טויוטה מהולה בלא מעט כאוס בימים אלו. צפי החברה למכור עשרה מיליון מכוניות ב-2009 לעומת כתשעה מיליון שנמכרו ב-2008, התבדה עם פרסום הצפי החדש – 7.3 מיליון בלבד. מדובר על ירידה של כ-30 אחוזים שלבטח תשפיע על מאזנה הכספי שממשיך לצבור הפסדים. כך למשל, נרשמה ירידה של 42 אחוזים בחודש האחרון במכירות הפריוס בארהב" או 39.7 אחוזים בכלל ההיברידיות מתוצרתה כולל לקסוס.

ואם זה לא מספיק, נזק תדמיתי גדול חוותה החברה בשבוע שעבר - קריאה לתיקון (ריקול) עבור 3.8 מיליון כלי-רכב בגלל שטיח שנתקע תחת דוושת המצערת. בדיעבד, התברר שבעקבות הכשל נהרגו 4 בני-אדם במכונית מדגם לקסוס ES כשהתנצלות רשמית נשלחה מטעם החברה למשפחות.

בראיונות למדיה שהעניק נשיא החברה אקייו טויודה, הוא הצהיר בעצמו כי החברה נמצאת בקשיים שאם לא תתגבר עליהם, השלב הבא יביא לנפילה כואבת מאוד. "אנחנו מייחלים לישועה", אמר טויודה כשהוא מצטט את השלב הרביעי בספר מתחום העסקים כשהשלב הבא הוא "כניעה לחוסר רלוונטיות או מוות". זה לבטח לא יקרה, אך עצם העובדה שנשיא החברה עצמו אומר זאת מלמד כי אכן ישנה מצוקה שעליה יקח זמן רב להתגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully