וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הוטעיתי לגבי דו"ח גולדסטון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2009 / 9:29

מקורות פלסטינים מדווחים כי בעקבות הביקורת הנוקבת על אבו מאזן, על כך שהסכים לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה, הוא "רותח מזעם"

ברשות הפלסטינית מסרבים להירגע מפרשת דו"ח גולדסטון: מקורות פלסטינים מסרו לעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם", כי בעקבות הביקורת הנוקבת על יושב ראש הרשות אבו מאזן על כך שהסכים לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה, הוא "רותח מזעם", כלשונם.

לדברי המקורות, אבו מאזן כועס על חלק מיועציו שהעבירו לו מידע מוטעה לפיו לא כל חברי מועצת זכויות האדם בז'נבה מתכוונים לתמוך בדו"ח גולדסטון, המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. על פי המקורות, אבו מאזן מתכוון לפטר חלק מיועציו "שגרמו למשבר גדול בזירה הפלסטינית".

המקורות אמרו עוד כי עמדת מצרים שהתנגדה בתוקף למשיכת הדו"ח מדיון במועצה, ועמדת מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא שגינה בתוקף את התנהלות הרשות הפלסטינית – הביכו מאד את הרשות.

אתמול אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי אבו מאזן שוקל ברצינות לבקש ממדינות ערב לפנות לאו"ם בדרישה להביא את דו"ח גולדסטון לדיון במוסדות האו"ם, ביניהם העצרת הכללית ומועצת הביטחון של האו"ם. "אנחנו רוצים להבטיח שהפשעים שישראל ביצעה ברצועת עזה לא יחזרו על עצמם", הוסיף.

לוב ביקשה הלילה (רביעי) לכנס את מועצת הבטחון של האו"ם כדי לדון בדו"ח גולדסטון שחקר את פעילות צה"ל בעזה. לאחרונה נדחה הדיון בנושא לחודש מרץ. דובר בנציגות הוייאטנמית לאו"ם, המכהנת כנשיאה התורנית של המועצה, אמר כי הבקשה נשקלת. דובר מלוב אמר עם זאת, כי למיטב הבנתו המועצה תתכנס לדון בנושא היום היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully