וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' סלאח: "גם אם אעצר - המחאה תימשך"

פנחס וולף וניר יהב

7.10.2009 / 11:20

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שנעצר אמש והורחק לחודש מירושלים, מוסיף להשתלח בישראל: "פועלת כמשוגעת מתוך כוונה לחלק את מסגד אל-אקצא בכוח הנשק"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

נמשכת המתיחות בירושלים סביב סוגיית הגבלת התפילה בהר הבית. ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראיד סלאח, שנעצר אתמול ושוחרר, אמר (רביעי) לאתר חדשות פלסטיני כי ישראל פועלת כמשוגעת מתוך כוונה לחלק את מסגד אל-אקצא בכוח הנשק, כפי שעשתה במסגד בעיר חברון. "אנו ברגע גורלי. אי אפשר להשתעשע, למשוך את הזמן או לשתוק", אמר. הוא קרא לכל ערביי ישראל ולתושבים הפלסטינים בירושלים לנסות להיכנס למסגד אל-אקצא ולהצטרף למפגינים שם, "וזאת כדי לשמש מגן אנושי על המסגד מפני מנגנוני הכיבוש ומפני המתנחלים".

בהתייחסו לההחלטה להרחיקו מירושלים ל-30 יום אמר השייח' סלאח כי ישראל מנסה בכל דרך לסלק את הערבים שהגיעו למחות במקום. "הם חושבים שאם הם יעצרו את המנהיגים, הם יצליחו להרתיע את ההמון. אנחנו אומרים להם בתגובה: 'אתם חיים באשליה'. אנשינו יישארו במקום".

בתוך כך, משלחת של חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל מבקרת (רביעי) במסגד אל-אקצא ונפגשת עם בכירי הוואקף המנהלים את המקום. אנשי הוואקף מעדכנים את חברי המשלחת, המורכבת מחברי כנסת ובכירי ועדת המעקב, בעימותים שאירעו במתחם הר הבית בימים האחרונים.

במשלחת לוקחים חלק גם חברי הכנסת של מפלגת בל"ד. במהלך הביקור תקף יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה, את הגבלת גיל המתפללים במקום. זחאלקה אמר כי "כי "רק בתקופה הצלבנית הייתה הגבלה על התפילה במסגד אל-אקצה. אין לאף אחד זכות להגביל תפילה בגלל גיל או כל סיבה אחרת. ירושלים המזרחית ואל אקצה הן שטח כבוש. שקט אמיתי יהיה ניתן להשיג רק בסיום הכיבוש".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) כי מפקד משטרת ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, מנע את כניסת העוזרים הפרלמנטרים שלו ושל ח"כ טלב א-סנע למסגד במסגרת המשלחת של ועדת המעקב. "זו החלטה אומללה של מי שלא הפנים ערכים דמוקרטיים ועדיין חושב שהוא עושה לנו טובה", אמר ח"כ טיבי.

כמאל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, אמר הבוקר כי "לא ייתכן ששוטר אתיופי, כושי, הוא שימנע ממוסלמי להתפלל במסגד אל אקצא". חטיב אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל, כשנשאל על הרחקתו מירושלים של השייח' ראיד סלאח. לדבריו, "עמדתנו היא כי מסגד אל אקצה והר הבית אינם קדושים ליהודים ואסור להם להתפלל שם".

הארכת מעצר של ראאד סלאח. עומר מירון
"זאת בעצם החלטה פופוליסטית של המשטרה לבקש להאריך את מעצרו"/עומר מירון

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר סלאח

כאמור, אתמול החליט בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר את השייח' ראאד סלאח ממעצרו ולהרחיק אותו מירושלים למשך 30 ימים. סלאח, שנחשד בעבירות של הסתה והמרדה, נעצר מוקדם יותר על רקע התבטאויותיו בימים האחרונים. ההחלטה על מעצרו התקבלה על ידי מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, פרקליט המדינה משה לדור ומפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו.

במהלך הדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של השייח' סלאח בחמישה ימים, אך השופט לא קיבל את הבקשה. פרקליטו של סלאח, חאלד אזברגה, אמר בדיון כי "זאת לא הפעם הראשונה שהשייח' סלאח אומר את הדברים האלה. זאת בעצם החלטה פופוליסטית של המשטרה לבקש להאריך את מעצרו".

סלאח קרא אתמול לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם. בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר סלאח, כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד". הוא הוסיף כי "הקריאות להוציא את תנועתו מחוץ לחוק אינן חדשות וכי אם הממסד הישראלי יאלץ אותו לבחור בין הגנה על המסגד לבין מאסר, הוא יקבל בברכה את הכלא". בהמשך נפגש סלאח עם חברי הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא במזרח העיר. בפגישה החזיקו נטורי קרתא בשלטים: "ציונים אינם יהודים", ו-"מירדן עד הים, פלסטין תהיה חופשית".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תקף הבוקר את ההחלטה לשחרר את השייח' סלאח. לדברי בן ארי, "קיימת אזלת יד של רשויות החוק במדינה בטיפול בשייח ראיד סאלח". הוא הביע זעם על "החלטת הפרקליטות לבקש את שחרורו של סלאח בתנאים מגבילים ולא להתעקש על מעצרו של מי שמוגדר כראש למסיתים והממרידים נגד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully