וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת העולם השלישית - אצלכם במחשב

מומחים מטעם האו"ם טוענים, כי מלחמת העולם השלישית תתרחש ברחבי רשת האינטרנט וקוראים לשיתוף פעולה בינלאומי כדי להערך לקראתה

אלברט איינשטיין אמר פעם כי הוא לא יודע באיזה נשק יילחמו במלחמת העולם השלישית, אבל ברביעית יילחמו באבנים ומקלות. לאו"ם יש תשובה לגבי המלחמה השלישית: מלחמת העולם הבאה תתרחש במרחבי האינטרנט, כך הזהיר אמש (שלישי) חאמדון טורי, יו"ר סוכנות התקשורת של האו"ם שהצטרף לקריאות של מומחים להתחיל בפעולות למניעת התקפות ברשת.

"מלחמת העולם הבאה עלולה לפרוץ ברשת האינטרנט וזה יהיה קטסטרופלי. אנחנו חייבים לוודא שכל המדינות מבינות שבמלחמה מסוג כזה אין מעצמות על", אמר טורי. "אובדן של רשתות קריטיות יפגע קשות בכל אומה, ואף אחד לא מחוסן מפני התקפות באינטרנט", הסביר טורי במהלך כנס טכנולוגי שמתקיים בז'נבה. טורי טען כי מדינות העולם נהיו "תלויות בצורה קריטית" בטכנולוגיה עבור מסחר, כספים, שירותי בריאות, שירותי חירום והפצת מזון. "הדרך הטובה ביותר לנצח במלחמה היא להמנע ממנה מראש", אמר טורי.

מספר מדינות ברחבי העולם אכן התחילו להתגונן מפני תקיפה עתידית שכזו. השרה לביטחון פנים האמריקאית ג'נט נפוליטאני אמרה אתמול כי היא קיבלה אור ירוק להעסיק כ-1,000 מומחים לאבטחה ברשת בכדי שיכינו את ארצות הברית להתמודד עם מתקפות ברשת. גם דרום קוריאה הודיעה כי תאמן 3,000 "שוטרי רשת" במהלך השנה הקרובה בכדי להגן על עסקים, לאחר מספר מקרים של תקיפות על אתרים ממשלתיים ופרטיים.

המדינה הראשונה שכבר נפלה קורבן לסגנון המלחמה הבא היא אסטוניה, שעם סיום המלחמה הקרה הימרה על השקעה מסיבית בפיתוח טכנולוגיות חדשות. בשנת 2007, סידרת התקפות רשת אילצו את ממשל ת אסטוניה לסגור מספר אתרים ולשבש את העבודה במספר גדול של עסקים. השר לענייני כלכלה האסטוני אמר בכנס שנערך בז'נבה כי "שיתוף פעולה בינלאומי הוא הכרחי לטיפול בנושא. אם משהו קורה ברחבי רשת האינטרנט – הוא חוצה גבולות. יש לשתף פעולה בצורה גלובלית".

מומחים מסבירים, כי אחת מהבעיות היא שהתוכנות בהן אנו משתמשים ומבנה רשת האינטרנט סובלים מאותן חולשות כבר כ-20 שנה. "הבעיה האמיתית היא שאנחנו מוציאים לשוק תוכנות פגיעות", הסבירה כריסטיאן הופרס מהמרכז הלאומי למחשבים בברזיל שהציעה כי מומחים יעצבו תוכנות עמידות יותר. "האוניברסיטות לא מלמדות סטודנטים לחשוב על זה. אנחנו צריכים לשנות את כוח העבודה, אנחנו צריכים ללכת לאוניברסיטאות ולהתחיל ללמוד דרכים להתמודד עם העתיד", אמרה הופרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully